Prtljažnik ima prostornino 290 litrov, s podrtima zadnjima sedežema pa 620 litrov. Obračalni krog je 9,6 metra. Foto: MMC RTV SLO/David Šavli
Prtljažnik ima prostornino 290 litrov, s podrtima zadnjima sedežema pa 620 litrov. Obračalni krog je 9,6 metra. Foto: MMC RTV SLO/David Šavli

Nakupa avtomobila zaradi različne izbire agregatov danes ne moremo opraviti ravno z zavezanimi očmi.

To je v resnici naložba, ki se povrne, če se povrne, šele ob določenem načinu in količini uporabe avtomobila. To še posebej velja za električne avtomobile. Večina električnih avtomobilov je namreč danes v višjem cenovnem razredu.

Zdaj pa je prvo električno vozilo tudi pri nas predstavila nizkocenovna znamka Dacia. Dacia spring je po novem tudi najcenejši električni avto v Evropi. V Sloveniji ga na domače dvorišče parkirate v zameno za dobrih 16 tisočakov, tem pa lahko odštejete še trenutno višino eko subvencije, kar ceno zniža na okoli 13.500 evrov.

Avtomobil tehta manj kot tono, natančno 970 kilogramov. Foto: MMC RTV SLO/David Šavli
Avtomobil tehta manj kot tono, natančno 970 kilogramov. Foto: MMC RTV SLO/David Šavli

Mestni avto terenskega videza

In kaj boste pravzaprav parkirali na dvorišče? Pri Dacii pravijo, da je to mestni avto z videzom športnega terenca. Za ta denar dobite “mestno” majhno baterija z zmogljivostjo 27 kilovatnih ur, ki naj bi uradno zadoščala za 230 kilometrov vožnje, v praksi pa verjetno, čez palec, za približno 200 kilometrov.

Dacia spring je na nedavnih varnostnih testih Euro NCAP prejela le eno od petih zvezdic za varnost. Foto: MMC RTV SLO/David Šavli
Dacia spring je na nedavnih varnostnih testih Euro NCAP prejela le eno od petih zvezdic za varnost. Foto: MMC RTV SLO/David Šavli

Elektromotor, ki poganja prednji kolesi, ima le 33 kilovatov moči. To pomeni, da pospeševanje od nič do sto kilometrov na uro traja tretjino minute, ampak to v mestu ne igra vloge. Pomembneje je, da spring doseže 125 kilometrov na uro, s tem pa bomo brez težav švigali tudi ‘vsaj’ po ljubljanski obvoznici.

To zanimivo vozilo lahko še bolj spoznate v videoprispevku iz oddaje Avtomobilnost.