Polestar 4 bodo izdelovali v kitajski tovarni v zalivu Hangdžou, ki je v lasti koncerna Geely. Polestar 4 naj bi dosegel svoje prve kupce leta 2024. Proizvajalec avtomobilov želi prodati približno 80.000 enot letno po vsem svetu. Foto: Polestar
Polestar 4 bodo izdelovali v kitajski tovarni v zalivu Hangdžou, ki je v lasti koncerna Geely. Polestar 4 naj bi dosegel svoje prve kupce leta 2024. Proizvajalec avtomobilov želi prodati približno 80.000 enot letno po vsem svetu. Foto: Polestar

Na avtomobilskem salonu v Šanghaju je švedski Polestar, ki deluje pod okriljem kitajskega velikana Geely, predstavil novega križanca polestar 4.

SUV-kupe je najzmogljivejši model mlade znamke. Dva elektromotorja zagotavljata sistemsko moč 400 kW in 686 Nm navora. Pospešek od 0 do 100 km/h je 3,8 sekunde, baterija s kapaciteto do 102 kWh pa naj bi po podatkih proizvajalca zadostovala za doseg 560 kilometrov. Bolj kot našteto je zanimiv podatek, da vozilo, ki bo na trgu v serijski različici na voljo leta 2024, nima zadnjega stekla. Ima le panoramsko streho, ki se zaključi za glavami potnikov zadaj.

Polestar 4 je postavljen na platformo SEA (Sustainable Experience Architecture), ki jo uporabljajo tudi znamke Smart, Lynk&Co, Zeekr, Volvo in Baidu. Foto: Polestar
Polestar 4 je postavljen na platformo SEA (Sustainable Experience Architecture), ki jo uporabljajo tudi znamke Smart, Lynk&Co, Zeekr, Volvo in Baidu. Foto: Polestar

Težava digitalnih kamer

Šef Polestarja, ki je hkrati glavni oblikovalec, Thomas Ingenlath je pojasnil, da gre za funkcionalno izboljšavo, zato so odstranili zadnje okno. Trik je v tem, da manjkajoči pogled skozi neobstoječe okno nadomesti digitalno notranje vzvratno ogledalo. "Ponoči voznik v vzvratnem ogledalu ne vidi zgolj odseva luči vozil zadaj, ampak veliko več. Vidi lahko tudi, kaj otroci počnejo na zadnjih sedežih, vse s pritiskom na stikalo," pravi Ingenlath. Kamera je vgrajena na koncu strehe.

Za zdaj se je za veliko težavo digitalnih kamer, ki nadomeščajo klasična ogledala, izkazalo, da ne ponujajo globinskega pogleda, oziroma je ta slab, zato tudi voznik težko oceni, kako oddaljeni so predmeti za vozilom. Tudi zato znamke, kot so Toyota, Lexus ali Cadillac, ki imajo notranje digitalno ogledalo, kot rezervo možnost omogočajo uporabo klasičnega ogledala. Voznik lahko sam izbira, kaj bo uporabljal.