Nissan je z novo generacijo električnega vozila leaf ponudil tudi nov sistem elektronskega pedala e-pedal. To omogoča pospeševanje, upočasnjevanje in zaviranje z enim samim povezanim gibom.
Tehnologija deluje tako, da vozilo, ko voznik pritisne stopalko za plin, nemudoma silovito pospešuje, ko stopalko za plin popušča, pa vozilo zavira. Če povsem spusti stopalko za plin, se vključijo zavore. Pri Nissanu menijo, da lahko voznik z "močno regeneracijo", torej z eno stopalko nadzoruje pospeševanje in zaviranje v 90 odstotkih vožnje, če mora zavirati siloviteje ali v sili, ali pa pri drugih manevrih v sili, pa je še vedno na voljo klasična stopalka za zavoro. Voznik sistem e-pedal sicer vključi s pritiskom na stikalo.
Kot v lunaparku
"To je tako kot pri avtomobilih v lunaparku," je po vožnji dejal Tomaž Gaber, sicer računalničar, ki se vsak dan vozi na delo 30 kilometrov daleč.
Miha Petkovšek, ki se pogosto vozi na dolgih razdaljah in ves čas uporablja tempomat, pravi, da je vožnja z e-pedalom podobna vožnji na poletnih sankah po hribu navzdol, pri katerih voznik potiska ročico naprej oziroma nazaj, odvisno od tega, ali pospešuje ali zavira.
Kot smo na preizkusu, ki smo ga organizirali za gledalce in bralce Avtomobilnosti, hitro ugotovili, so bili naši testni vozniki kar dobro poučeni o električni prihodnosti. Eden izmed njih, Bogomir Novak, pa je celo vsakodnevni uporabnik električnega avtomobila.
"Zame je vožnja z električnim avtomobilom res super izkušnja. Predvsem zaradi tega, ker je vožnja bolj tekoča, pospeševanje in zaviranje je bolj gladko," pojasni.
In prav v tem je bistvo tehnične izboljšave, s katero nissan leaf začenja novo obdobje vožnje z e-avtomobili. Jure Trtnik, pri podjetju Nissan Slovenija produktni vodja, pojasni, da se je treba na e-pedal seveda navaditi: "Če mi spustimo pedal, avtomobil ne bo takoj začel maksimalno zavirati. E-pedal zavira postopoma, dokler se vozilo ne ustavi."
Manj dela za serviserje
Kljub temu poudarja, da mora biti voznik v primeru izjemne situacije vedno pripravljen, da zavira sam. "Ko se je nenadoma na semaforju prižgala luč, sem moral zavirati sam. Sistem mora voznik spoznati in predvidevati dogodke vnaprej. Na ta način ga lažje izkoristi," pravi Gaber.
Zagotovo pa se e-stopalke ne veselijo serviserji. Celo naši testni zajčki so poudarili, da so večino poti prevozili brez zaviranja. Nissanov produktni vodja poudarja, da pri omenjenem sistemu pričakujejo, da bo obraba zavor tudi do 90 odstotkov manjša, kar pomeni tudi manj stroškov za uporabnika vozila.
Na testiranje Nissanovega sistema smo vas povabili v četrtek zvečer. V petek zjutraj smo imeli že 160 prijav, kar pomeni, da vas moramo večkrat povabiti na test. V dilemi, kot je ta, kako sploh naj gledamo na tehnologije, kot je e-pedal, in imamo različna mnenja o takih tehnoloških rešitvah, vas bomo povabili, da se nam pridružite na testiranjih. Le spremljati nas morate. Avtomobilnost je na sporedu ob četrtkih na 2. programu Televizije Slovenija.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje