V praksi se je izkazalo, da bencinski motor v hibridnih vozilih zlasti v urbanih okoljih večino časa miruje. Foto: MMC RTV SLO/Avtomobilnost
V praksi se je izkazalo, da bencinski motor v hibridnih vozilih zlasti v urbanih okoljih večino časa miruje. Foto: MMC RTV SLO/Avtomobilnost

Pred dobrimi dvajsetimi leti je bila situacija na trgu čudovita, prodaja je bila vsako leto višja, Kitajska je stopila na revolucionarno pot zamenjave koles z avtomobili, Amerika in Evropa sta hiteli kupovati še več vsega.

In takrat so pri Toyoti začeli računati drugače. Pravzaprav so v račun vstavili hibridno spremenljivko. In če velika avtomobilska industrija česa ne mara, potem so to spremenljivke. In spremenljivka je imela ime Eiji Toyoda.

Hibridi

Prišel je hibridni prius

V svojem mandatu je postavil Toyoto na svetovni trg, povozil Američane z modelom crown in corollo ‒ za dobro mero pa je inženirjem rekel; razstavite mercedes S in kar je še podobnih avtomobilov in naredite vsaj tako dober avto ‒ tem avtomobilom bomo potem rekli Lexus ‒ je rekel.
Leta 1993 je bil Eiji sicer samo še v funkciji častnega predsednika, ampak ko je spregovoril, so vsi poslušali.

In veliki modrec iz vrha Toyotine gore je rekel nekako takole ‒ prodaja avtomobilov raste, prav tako raste njihova velikost, moč motorja in skupna masa. Rastejo tudi mesta. Vedno večja so. Nikoli niso bila tako velika in še večja bodo. Velika mesta, veliko ljudi, veliko vedno večjih avtomobilov, veliko onesnaženja, veliko bolezni. Ni dobro. Naredite G 21. G je pomenilo globalno, 21 za enaindvajseto stoletje. In vedeli so, kaj morajo narediti ‒ potem je prišel prius in na začetku so se mu vsi smejali ‒ drugo pa je zgodovina.

Za naše tokratne testne voznike smo pripravili natančno določeno pot po Ljubljani. Foto: MMC RTV SLO/Avtomobilnost
Za naše tokratne testne voznike smo pripravili natančno določeno pot po Ljubljani. Foto: MMC RTV SLO/Avtomobilnost

Hibridi na elektriko brez polnilnega kabla

Čeprav so danes v središču 100-odstotno elektirčni avtomobili, pa je njihov tržni delež še razmeroma majhen. Predvsem zato, ker so cenovno manj dostopni. Toyota je na drugi strani hibridno tehnologijo naredila cenovno dostopno, hkrati pa se lahko tudi pri hibridih pogovarjamo o električni vožnji. Pri hibridnem pogonu 4. generacije pri Toyoti trdijo, da zmorejo njihovi avtomobili do 80 odstotkov vožnje opraviti na elektriko. Tudi zaradi tega so se samozavestno odpovedali dizelskemu motorju.

Veliko prodajalcev in zastopnikov nam je povedalo, da se v prodajnih salonih zelo pogosto zgodi, da kupci ob predstavitvi hibridne različice rečejo, da še niso pripravljeni za nakup električnega avtomobila. Foto: MMC RTV SLO/Avtomobilnost
Veliko prodajalcev in zastopnikov nam je povedalo, da se v prodajnih salonih zelo pogosto zgodi, da kupci ob predstavitvi hibridne različice rečejo, da še niso pripravljeni za nakup električnega avtomobila. Foto: MMC RTV SLO/Avtomobilnost

V Avtomobilosti smo se odločili preveriti, koliko časa oziroma poti v resnici Toyotini hibridi prevozijo na elektriko. Povabili smo vas, bralce MMC-ja in gledalce Avtomobilnosti, da se usedete za volan hibridnega yarisa, mi pa smo izmerili učinkovitost te vrste pogona, ki se najbolje znajde v mestu.

24 kilometrov po prestolnici

Za naše testne voznike smo pripravili natančno določeno pot po prestolnici. Pot je bila dolga 24 kilometrov, torej slabo uro vožnje. Zanimala nas je poraba bencina in še bolj, koliko časa bodo posadke prevozile zgolj na elektriko.
Merili pa nismo tako ‒ na prst ‒ ampak s pomočjo aplikacije MyT - Toyota, ki vključuje tudi presenetljivo natančnega eko trenerja.

Dobili smo zmagovalni rezultat in zmagovalno posadko. Koliko poti so naši tekmovalci prevozili na elektriko, pa v videoprispevku iz oddaje Avtomobilnost.