Volkswagnov golf je prodajna uspešnica v Evropi, ki pa je ob zadnjih spremembah in prehodu na električno mobilnost izgubila tržni položaj. Kljub temu v Wolfsburgu verjamejo v golfa, zato so na ceste pripeljali prenovljeno (osmo) generacijo modela, ki ga izdelujejo že pol stoletja, do danes pa je po svetu dobil že 37 milijonov strank. Foto: Volkswagen
Volkswagnov golf je prodajna uspešnica v Evropi, ki pa je ob zadnjih spremembah in prehodu na električno mobilnost izgubila tržni položaj. Kljub temu v Wolfsburgu verjamejo v golfa, zato so na ceste pripeljali prenovljeno (osmo) generacijo modela, ki ga izdelujejo že pol stoletja, do danes pa je po svetu dobil že 37 milijonov strank. Foto: Volkswagen

Volkswagen je prenovil golfa osme generacije. Pri Volkswagnu so priznali, da so nekoliko preveč hiteli z digitalizacijo, zato so bili ob napakah programske opreme in tudi odsotnosti fizičnih stikal deležni kritik.

Pravijo, da je osmi golf spet tako zanesljivi in dober kot predhodne generacije, ki so beležile rekorde v prodaji v Evropi in v Sloveniji. V osmih generacijah je bilo v 50 letih prodanih več kot 37 milijonov golfov. V najboljših letih so v Sloveniji na leto prodali več kot 2.200 golfov. Prenovljeni golf osme generacije mora danes sicer tekmovati s priljubljenimi športnimi terenci in križanci, ki pri nas prodajajo 60 odstotkov celotne prodaje novih avtomobilov. Kljub temu verjamejo, da bo prenovljenega golfa, kombilimuzino in karavana, ki ob prenovi hkrati prihajata na ceste, na leto prodali okoli 1.400 enot.

Na volan so spet vrnili fizična stikala. Velike izboljšave so doletele programsko opremo zabavno-informacijskega sistema. Foto: Volkswagen
Na volan so spet vrnili fizična stikala. Velike izboljšave so doletele programsko opremo zabavno-informacijskega sistema. Foto: Volkswagen

Velik izbor agregatov

Zunanje spremembe sicer niso velike, je pa tehnično posodobljen na način, da bo lahko na trgu konkurenčen v prihodnjih letih. Na zunaj je prenova omejena na vitkejše žaromete v sveže oblikovanem prednjem odbijaču, sprednji logotip je osvetljen, nove so tudi zadnje luči z novo grafično podobo. Več sprememb je bila deležna kabina, v kateri so na volanu spet klasični gumbi, izboljšan je glasovni pomočnik, ki uporablja znanje in izkušnje ChatGPT.

Poleg manjših oblikovnih sprememb in nove programske opreme za zabavno-informacijski sistem so pri Volkswagnu posodobili tudi vse motorje. Vstopni agregat je 1,5-litrski TSI in ne več litrski motor, dizelski motor ostaja, prav tako štirikolesni pogon. Veliko vlogo bodo imeli blagi hibridi, omeniti pa velja tudi priključni hibrid. Baterija je skoraj dvakrat večja in ima kapaciteto 19,7 kWh, kar pomeni, da omogoča do 100 kilometrov povsem električne vožnje. Tudi polnjenje je izboljšano. Golf lahko črpa tudi enosmerni tok z vsaj 50 kW moči.