Za izdelovalce avtomobilov je najbolj boleč padec prodaje na največjih trgih Evropske unije, v Nemčiji in Franciji. Foto: M. Kr.
Za izdelovalce avtomobilov je najbolj boleč padec prodaje na največjih trgih Evropske unije, v Nemčiji in Franciji. Foto: M. Kr.

V prvih osmih mesecih letos je bilo v državah članicah Evropske unije na novo registriranih 7.841.596 osebnih vozil, kar je 5,2 odstotka manj kot lani.

V prvih osmih mesecih leta 2012 je bilo namreč po podatkih evropskega združenja izdelovalcev avtomobilov ACEA na trgih 27 držav članic, podatki za Malto niso na razpolago, registriranih 8.267.822 osebnih avtomobilov, kar je 426.226 vozil več kot v enakem obdobju letos.

Med največjimi plus le v Veliki Britaniji
Izmed treh največjih evropskih avtomobilskih trgov - Nemčije, Francije in Velike Britanije - so le na zadnjem kupci letos pokazali več zanimanja za nove avtomobile, saj je bilo število registracij večje kar za 10,4 odstotka in se je povzpelo na 1.391.788 registriranih novih osebnih avtomobilov.

Na največjem evropskem trgu v Nemčiji je število registracij po osmih mesecih še vedno pod mejo dveh milijonov, registriranih je bilo namreč 1.969.820 avtomobilov, kar je 6,6 odstotka manj kot lani, ko je seštevek že segel čez dva milijona.

Še manj zanimanja kupcev avtomobilov so zaznali trgovci v Franciji, kjer so v osmih mesecih registrirali 1.167.647 osebnih avtomobilov, kar je 9,8 odstotka manj kot lani. Manjše zanimanje francoskih kupcev je primerljivo z 9,0 odstotka slabšo prodajo v Italiji, ki je z 893.037 novimi registriranimi osebnimi avtomobili četrti največji trg v Evropski uniji.

Veliki padci predvsem pri najmanjših
Sicer pa statistični podatki kažejo največji odstotkovni upad zanimanja kupcev za nove avtomobile na Cipru, kjer je prodaja slabša za okroglih 40 odstotkov. Glede na majhnost trga, na katerem so v osmih mesecih skupno registrirali 4.914 novih vozil, je padec bolj boleč za tamkajšnje trgovce in malo manj za izdelovalce, ki tovrstnih padcev ali rasti na najmanjših evropskih trgih, glede na lastne proizvodne zmogljivosti, skoraj ne zaznajo.

Za izdelovalce pa je še bolj neznatna razlika 0,9 odstotka v prodaji na slovenskem trgu, kjer je število registracij po podatkih ACEA-ja avgusta letos doseglo 35.831, lani v enakem obdobju pa 35.504. Skromno predpoletno rast prodaje po nič kaj obetavnem začetku leta je mogoče pripisati predvsem temu, da so kupci "lovili" ugodnejšo stopnjo davka, delno pa tudi precej priljubljenemu veriženju trgovcev z dnevnimi registracijami in ponovnim izvozom vozil. Realnih ocen o tem, kakšen bo v Sloveniji končni letni rezultat, tako ni mogoče napovedati, okvirno pa se bo rezultat gibal nekje pri 48.000 novih registracijah.

Vsi veliki izdelovalci v minusu, najbolj PSA
Med posameznimi izdelovalci avtomobilov pa se manjše zanimanje kupcev za nove osebne avtomobile najbolj pozna Peugeotu in Citroënu z 10,5 oziroma 14,3 odstotka slabšo prodajo, ki za skupino PSA pomeni skupni padec 12,3 odstotka. Glede na padec z 8,6 odstotka slabšo prodajo sledi skupina Fiat, tretja pa je z 8,3-odstotni padcem skupina General Motors.