Pri Toyoti prodajo vse več avtomobilov. Foto: Reuters
Pri Toyoti prodajo vse več avtomobilov. Foto: Reuters
Mitsubishi evo 2+2
Od letošnjega aprila do junija so prodali 334.000 mitsubishijev. Foto: RTV SLO

Dobiček se je pri japonskem proizvajalcu avtomobilov povečal s 3,1 milijarde na 4,1 milijarde dolarjev, prihodek pa se je povišal za 15,7 odstotka, na 54,7 milijarde dolarjev.

Vzrok za rekordno četrtletno povišanje dobička sta šibka japonska valuta jen in povečana prodaja v tujini. Kljub dobrim rezultatom pa Japonci svojih napovedi za vse poslovno leto niso spremenili in ostajajo pri tem, da se bo čisti dobiček zvišal za 0,4 odstotka, prihodek pa naj bi se do konca poslovnega leta povečal za 4,4 odstotka. Te napovedi so po mnenju analitikov preveč skromne.

Mitsubishi z izgubo, a bolje kot lani
Drugi japonski "avtomobilist" Mitsubishi Motors ni bil tako uspešen kot Toyota, saj je med aprilom in junijem imel 69,6 milijona dolarjev čiste izgube. Kljub izgubi pa so pri Mitsubishiju zadovoljni, saj so skoraj prepolovili izgubo lanskega primerjalnega obdobja. Japonci menijo, da so si opomogli zaradi nižje vrednosti jena in boljše ponudbe avtomobilov.

Prihodki od prodaje so se v primerjalnem obdobju povečali za 30,4 odstotka, na 5,33 milijona dolarjev. Mitsubishi je v primerjavi z lanskim trimesečjem od aprila do junija prodal za 14 odstotkov več avtomobilov, in sicer 334.000.

Pobirajo se po prevari
Mitsubishijeva prodja je začela padati leta 2000, ko so Japonci priznali, da so 20 let prikrivali okvare na avtomobilih. V preteklem poslovnem letu je sicer japonska družba prvič v štirih letih ustvarila čisti dobiček.