Pretekli teden je v avtomobilskem svetu odjeknila novica, da se s koledarja avtomobilskih salonov poslavlja eden najpomembnejših na svetu, avtomobilski salon IAA, ki ga vsaki dve leti gosti Frankfurt.
V mestu ob reki Majni, predvsem nemška industrija, ki je imela svoje velike, bleščeče hale, polne vozil, ne bo več razkrivala svetovnih novosti. Frankfurt ne bo več prizorišče avtomobilskega salona. V igri za organizacijo so po novem Berlin, Hamburg in München.
V preteklosti na avtosalon po odločitev o nakupu
Avtosalon, ki je potekal bienalno in se je izmenjeval s pariškim avtomobilskim salonom, se po skoraj 70 letih razstav poslavlja iz nemškega finančnega središča. Razstava v Frankfurtu IAA (International Automobile Exhibition) je bila vsa leta ključna prodajna in trženjska platforma za proizvajalce avtomobilov. Skoraj tretjina obiskovalcev, ki se je udeležila salona, je v naslednjih šestih mesecih od salona načrtovala nakup novega ali rabljenega avtomobila, več kot četrtina pa je vsaj razmišljala o naložbi, piše Automotive News Europe.
Prednost samostojnim dogodkom
Toda tako kot na večini drugih svetovnih avtomobilskih salonov, so tudi v Frankfurtu zaznali vse manjšo udeležbo in zanimanje proizvajalcev avtomobilov za razstavljanje na dragih razstavnih prostorih. Finančni vložek za razstavni prostor se šteje v milijonih evrov. Avtomobilski proizvajalci v zadnjih letih preučujejo vrednost udeležbe na večjih sejmih in jih primerjajo z učinkovitostjo izvedbe samostojnih dogodkov, ki jih lahko z nižjimi stroški prenašajo globalno, v živo in jih delijo s svetovno spletno javnostjo.
Tema bo mobilnost v pametnih mestih
Pri nemški zvezi prodajalcev vozil (VDA), ki je organizator avtomobilskega salona v Frankfurtu, so pojasnili, da želijo spremeniti obliko razstave, ki se bo osredotočila na mobilnost v pametnih mestih, zato bo v naslednjih tednih izbirala med tremi nemškimi mesti kot mogočimi prireditelji naslednjega dogodka, Berlinom, Hamburgom in Münchnom.
Organizatorji avtomobilskega salona v Frankfurtu (IAA) so po zadnjem salonu leta 2019 sporočili, da je od razstavljavcev močno zmanjšane razstavne prostore obiskalo zgolj 560 tisoč obiskovalcev, kar je 210 tisoč manj kot leta 2017 in 340 tisoč manj kot leta 2015. Med drugim v Frankfurt ni bilo Ferrarija, ki je še vedno magnet za privabljanje obiskovalcev. Frankfurt je bil tudi tarča protestov okoljskih aktivistov.
Lani se je končala pogodba VDA s frankfurtskim sejemskim podjetjem, ki je združenju omogočila, da spremeni prizorišče. Sedem mest je predstavilo svojo zamisel o prihodnji razstavi IAA, vključno s Frankfurtom, Hannovrom, Kölnom in Stuttgartom.
V Ženevi postavili testni poligon
Organizatorji pariškega salona so že obljubili "radikalno prenovljen dogodek" za letošnjo izvedbo, ki bo na sporedu od 1. do 11. oktobra.
Tudi na letošnjem mednarodnem avtomobilskem salonu v Ženevi, kjer se je le redko zgodilo, da je odpovedal udeležbo kdo od glavnih avtomobilskih proizvajalcev, bodo razstavni prostori osiromašeni. V Švico ne bo Opla, Citroëna, pa Peugeota, ki je na primer svojo vročo novost, križanca 2008, raje naprej predstavil Kitajcem, v Evropi pa ga je pokazal na manj obleganem salonu v Bruslju. Obiskovalci avtomobilskega salona ob ženevskem jezeru letos ne bodo mogli občudovati lamborghinijev, ki so v zadnjih desetletjih zasedali enega najbolj vidnih mest v glavnih dveh halah Palexpa.
V Ženevi so že povlekli prvo potezo in pod streho postavili pravo testno dirkališče. Organizatorji verjamejo, da bodo z novostjo v dvorani 7, testno stezo v dolžini 456 metrov, pritegnili veliko obiskovalcev, ki so še oklevali, ali bi prišli na avtosalon. Letos jih organizatorji pričakujejo okoli 600.000. Na dirkalni stezi bo mogoče ob prisotnosti inštruktorjev in predhodni prijavi testirati 48 različnih modelov vozil, ki jih bo prispevalo petnajst različnih proizvajalcev vozil, med njimi bo tudi Porsche. Organizatorji nameravajo izpeljati več kot 10.000 voženj, vsak, ki se bo prijavil prek aplikacije na uradni strani ženevskega avtomobilskega salona, pa bo lahko odpeljal tri kroge.
Ameriški avtomobilski saloni v veliki krizi
Že davno je boj z modernimi trendi mobilnosti, samodejne in povezane vožnje, ki deluje na podlagi umetne inteligence, izgubil nekdaj največji in najpomembnejši avtomobilski salon v Severni Ameriki, Naias v Detroitu. V krizi je tudi avtomobilski salon v New Yorku, kjer vsako leto razglasijo Svetovni avto leta, letošnji, ki bo na sporedu aprila, pa bo za organizatorje boleč, potem ko so udeležbo odpovedali Audi, BMW in Mercedes.
Vsi bi bili v Las Vegasu
Zato pa so zadovoljni organizatorji Sejma potrošnike elektronike v Las Vegasu, ki je na sporedu na začetku januarja in postaja vse bolj zanimiv za avtomobilske proizvajalce, ki v mestu igralništva demonstrirajo, kaj pripravljajo za prihodnost. Letos smo na primer tudi v oddaji Avtomobilnost predstavili revolucionaren digitalni senčnik, zanimiv Audijev koncept, ki deluje na podlagi umetne inteligence, pozanimali smo se, kako blizu samodejni vožnji smo.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje