Če jih imajo pri Volkswagnu, potem je logično, da jih imajo tudi pri Škodi. Hibride seveda. In Čehi niso prepuščali ničesar naključju ter predstavili kar štiri modele za njihovo trajnostno mobilnost.
Octavia E-Tec prinaša blago hibridno tehnologijo, octavio iV priključno hibridno tehnologijo, prvič doslej nastopa športna različica octavie RS prav tako s priključno hibridno tehnologijo, na koncu pa je na voljo še octavia G-tec, kjer bencinski motor deluje tako na neosvinčen bencin kot tudi na zemeljski plin.
Blagi hibrid z mikro baterijo
V Avtomobilnosti smo na mednarodni predstavitvi spoznali vse nove opcije. Podrobno pa so nam jih predstavili Škodini strokovnjaki, ki so bili pri razvoju s svojim znanjem in zamislimi v prvih vrstah.
Če gremo po vrsti – e-TEC različica octavie je sploh prva Škoda, ki bo ponujala blago hibridno tehnologijo. Kupci bodo lahko izbirali med dvema bencinskima motorjema – litrskim trivaljnikom in 1,4-litrskim štirivaljnikom, ki jima bo pomagala zares mikro baterija s kapaciteto zgolj 0,6 kilovatnih ur. A bistvo blagega hibrida ni vožnja na električni pogon, temveč električna pomoč. To zagotavlja baterija pri speljevanju, pri prehitevanju ali pospeševanju nasploh, ko je na voljo dodatnih 50 Nm navora. Hkrati se zaradi blago hibridne tehnologije med vožnjo, ko ne pritiskamo na pedal plina, motor lahko v celoti odklopi, vsi porabniki pa delujejo nemoteno in ne obremenjujejo glavnega akumulatorja. Seveda je glavna računica pri takšnem avtomobilu manjša poraba goriva, po zagotovilih razvijalcev pa bo voznik prihranil do skoraj pol litra bencina za 100 prevoženih kilometrov.
Športna octavia z 1,4-litrskim motorjem!
Če se octavia e-TEC le malenkostno spogleduje z električno prihodnostjo, pa jo v celoti že lahko zagotavljata octavia iV in octavia RS. 1,4-litrskem bencinskem motorju, ki zagotavlja 110 kW, pomaga še elektromotor z močjo 85 kW, posledično pa različica iV ponuja 150 kW sistemske moči, Octavia RS pa 180 kW.
Baterija s kapaciteto 13 kWh naj bi po uradnem merjenju WLTP zadoščala za 60 prevoženih kilometrov povsem brez emisij. Podatek bo sicer v vsakdanjem prometu in predvsem z vsakdanjo vozno dinamiko težko doseči, a če nam bodo naklonjeni tako cesta kot promet in njegova hitrost, ni nerealen. Pomemben podatek je dejstvo, da povsem prazno baterijo preko domače vtičnice napolnimo v petih urah, do 80 odstotne napolnjenosti pa v treh urah in 45 minutah. Na polnilnici je polnjenje še hitrejše – od 0 do 80 odstotno napolnjenost bosta potrebni dve uri in pol, za popolnoma polno baterijo pa tri ure in pol.
Avtomatizirana uporaba
V osnovi je vožnja povsem avtomatizirana, s pritiskom na gumb pa je mogoče izbrati povsem električno, ki pa seveda zahteva ustrezno napolnjenost baterij. V obeh priključno hibridnih izvedenkah je klasična vožnja omejena na moč 110 kW, le v primeru popolnega pospeševanja ali izbranega voznega programa sport pa moč naraste na prej omenjenih 150 oziroma 180 kW.
Tudi na plin
Ostane še Octavia G-TEC. Žal v Sloveniji ni ustrezne infrastrukture za polnjenje avtomobilov z zemeljskim plinom, a bodo plinsko gnano Octavio na željo kupca pri slovenskem zastopniku vseeno lahko zagotovili. 1,5-litrski bencinski motor zagotavlja 96 kW, ob uporabi zemeljskega plina pa so njegovi izpuhi v povprečju čistejši za kar 25 odstotkov.
Poudarki:
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje