Končno smo dočakali prve uradne fotografije tretje generacije lagune. Foto: Renault
Končno smo dočakali prve uradne fotografije tretje generacije lagune. Foto: Renault
Renault laguna III.
Novi obraz na ceste prihaja v pravem trenutku. Foto: Renault
Renault laguna III.
Tudi nova laguna se aktivira s pritiskom na gumb. Foto: Renualt

Predhodnica, predstavljena konec leta 2000 (znana tudi po tem, da je bila prvi avtomobil, ki je osvojil pet zvezdic na testiranjih varnosti EuroNCAP), je počasi zgubljala korak z glavnimi konkurenti (peugeot 407, VW passat, ford mondeo in drugi), zato novi videz prihaja v pravem trenutku.

Proizvodnja bo stekla že v avgustu, medtem ko je svetovna premiera najavljena za septembrski avtomobilski salon v Frankfurtu. Laguna III. bo na voljo kot kombilimuzina s petimi vrati in kot karavan, konec leta 2008 ali v začetku leta 2009 pa naj bi luč sveta ugledala še kupe različica.

Prodaja hatchback različice bo stekla takoj po koncu avtosalona v Frankfurtu, karavanska različica pa decembra letos.

Ne revolucija, pač pa evolucija
Za osnovno različico bo potrebno odšteti med 20.000 in 22.000 evri. Oblikovno tretja generacija lagune ne prinaša revolucije, pač pa evolucijo znanega renaultovega korporativnega dizajna (prednji del spominja na lanski koncept nepta), ki se mnogim enostavno ni prikupil.

Slike dajejo vtis, da so v Renaultu želeli na novem modelu zadržati prepoznavno obliko predhodne lagune (s strani je hatchback zelo podoben stari laguni II.). Kako dobro je to, bo pokazal čas.

Najprej kritike, nato pohvale
Po prvih vohunskih fotografijah slike nove lagune so bile kritike zaradi videza izrazito negativne. Danes, ko so na vpogled prve uradne fotografije, so kritike nekoliko blažje, še posebej pa pozitivne glede oblikovne zasnovanosti notranjosti.

Pri Renaultu so se več kot očitno potrudili, da v potniški kabini naredijo korak naprej v kakovosti, tako kar se tiče materialov kot tudi obdelave. Tudi v laguni III. Renault še naprej stavi na elektronske dodatke, kot so kartica za vstop v avtomobil, gumba za vžig motorja in avtomatske parkirne ročice. Glasni ostajajo tisti, ki obliko lagune III. ne morejo sprejeti, čeprav je karavanska izvedba naletela na odobravanje.

Kaj pa motorji?
V tem trenutku natančnih podatkov o motorjih še ni. Predvideva se, da bodo agregati, ki bodo poganjali vozilo naslednji: 1,6-litrski bencinar (85 kW/115 KM), sledi 2-litrski bencinski motor (103 kW/140 KM), tu je še 2.0 L turbo (125 KW/170 KM, 150 kW/204 KM) in najmočnejši 3,5-litrski šestvaljnik (180 kW/ 245 KM).

Od dizelskih motorjev bodo na razpolago že znani dCi motorji z razponom moči od 81kW/ 110 KM do 130 kW/177KM. Najmočnejši med dizelskimi motorji bo novi V6, ki bo premogel okoli 220 konjev.