Pred 50 leti je usnjen kavč predstavljal vrhunec razkošja. Toda kot poudarja Massimo Frascella, kreativni direktor pri Land Roverju, ki je tudi vegan, tega v luksuznih hotelih in sodobnih domovih praktično ne vidimo več. Podobno se dogaja pri avtomobilih, pri čemer trajnostno oblikovanje zagotavlja okvir za spremembe.
Frascella je na newyorškem avtomobilskem salonu predstavil nove popolnoma veganske materiale, ki so jih razvili za nove modele znamk Jaguar in Land Rover.
Za proizvodnjo tkanine, ki so jo razvili iz vlaken evkaliptusa, je potrebno občutno manj vode kot za klasične materiale, kot sta plastika in alkantara, mogoče pa ga je obarvati v najrazličnejše odtenke. Poleg tega uporabljajo volneno mašanico podjetja Kvadrat, ki na otip deluje kot mehek volnen pulover. Material iz mikrofibre, imenovan dinamica, pa posnema žamet in je izdelan iz plastenk – 53 za posamezno vozilo. Našteto predstavlja vegetarijanski če že ne veganski skupek materialov za kupce z bolj izraženim čutom za ekologijo.
Po podobni poti gredo tudi drugo proizvajalci. Volvo, denimo, želi do leta 2025 zagotoviti, da bo 25 odstotkov plastičnih materialov v nijhovih avtomobilih, izdelanih iz recikliranih materialov (trenutno le približno pet odstotkov). Polestar 2, drugi model Volvove hčerinske znamke pa naj bi že imel vegansko notranjost. Toyota za sedežne blazine namesto glikola iz nafte uporablja glikol, ki ga pridobivajo iz sladkornega trsa, Hyundai za notranje obloge uporablja vulkanske kamnine, Ford pa izdeluje peno za sedeže iz soje.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje