Novi RAV4 je naslednik uspešnega pionirja med »pomehkuženimi« terenci, ki so osvojili številne kupce. Foto: Toyota
Novi RAV4 je naslednik uspešnega pionirja med »pomehkuženimi« terenci, ki so osvojili številne kupce. Foto: Toyota

Toyota na avtomobilskem salonu v Los Angelesu premierno predstavlja četrto generacijo RAV4 (Recreational Active Vehicle 4-wheel drive), ki ga štejejo za začetnika razreda SUV-ov, saj je bil prvi, ki je klasična terenska vozila s štirikolesnim pogonom urbaniziral in spodbudil k posnemanju tudi druge izdelovalce. Novi RAV4 se tako danes na trgu sooča s približno 20 primerljivimi tekmeci. Čeprav sta osnovna ideja in zasnova ostali enaki, pa se je novi RAV4 prilagodil modnim smernicam in ponuja več uporabnosti in prilagodljivosti, nove tehnologije ter izbor sodobnejših motorjev.

V primerjavi z neposrednim predhodnikom, od katerega se loči tudi po sodobnejši in prepoznavnejši prednji maski, je za kar 205 milimetrov daljši in 30 milimetrov širši. Po zagotovilih konstruktorjev se povečanje zunanjih mer pozna tudi v potniški kabini, kjer voznika čaka nova podoba »delovnega mesta« z bolj ergonomično zasnovo, sopotniki v drugi vrsti pa imajo več prostora za noge. V zadku vozila je 547 litrov prostora namenjenega prtljagi, v dvojnem dnu pa še dodatnih 100. Kot prepoznavno posebnost pa omenjajo to, da ima RAV4 prvič prtljažna vrata, ki se odpirajo navzgor in ne več na stran.

Ker je RAV4 svetovni model, ki ga Toyota ponuja na 150 trgih, doslej pa so jih prodali 4,5 milijona, od tega 1,2 na evropskih trgih, se bo ponudba motorjev razlikovala glede na značilne zahteve kupcev v posameznih delih sveta. Na evropskih trgih naj bi bili tako v ponudbi trije motorji. Bencinske hlape naj bi zastopal 2,0-litrski motor z močjo 110 kilovatov (148 KM), dizelske pa 2,0-litrski motor z močjo 90 kilovatov (122 KM) in 2,2-litrski z močjo 110 kilovatov (148 KM). Na izbiro pa bodo različice le z dvokolesnim ali štirikolesnim pogonom.