Futuristični prototip dokazuje, da imajo izdelovalci še precej rezerve pri doseganju boljših rezultatov porabe goriva. Foto: Toyota
Futuristični prototip dokazuje, da imajo izdelovalci še precej rezerve pri doseganju boljših rezultatov porabe goriva. Foto: Toyota

FT-Bh, ki meri v dolžino 3.985, širino 1.695 in višino 1.400 milimetrov, je po zunanjih merah blizu serijskemu yarisu, kljub temu pa tehta le 800 kilogramov in porabi bistveno manj goriva ter v ozračje izpuha le polovično količino ogljikovega dioksida kot yaris z 1,0-litrskim motorjem, to je 49 gramov. Toyotini konstruktorji so boljše rezultate dosegli predvsem z zmanjševanjem teže prototipa, pri katerem so za izdelavo uporabili več sodobnejših materialov, vključno z novimi vrstami jekla, aluminijem in magnezijem.

Zanimivo je, da je bila shujševalna dieta pri materialih za samo vozilo precej učinkovitejša, kot je skupni končni rezultat, saj so nekaj učinka izgubili na račun vgradnje hibridnega pogona, ki tehta približno 60 kilogramov več od klasičnega 1,0-litrskega motorja. Vendar pa je po prepričanju konstruktorjev njegova učinkovitost pri varčevanju z gorivom dovolj velika, da upraviči dodatno težo.

Zasluge za boljše rezultate pri končni povprečni porabi goriva pa imajo tudi pnevmatike z nizkim kotalnim uporom, aerodinamika, izrabljanje kinetične energije za proizvodnjo elektrike in varčnejši porabniki v električnem sistemu.