Renault kadjar 2015 - test Avtomobilnost Foto: Jan Mohorič / MMC RTV SLO
Renault kadjar 2015 - test Avtomobilnost Foto: Jan Mohorič / MMC RTV SLO
Renault kadjar 2015 - test Avtomobilnost
Renault kadjar 2015 - test Avtomobilnost Foto: Jan Mohorič / MMC RTV SLO

A renault mora ostati renault, zato koleos, ki ga je za Renault izdeloval korejski Samsung, kljub preverjenemu Nissanovemu pogonu, ni mogel dovolj prepričati. In čeprav je tudi kadjar naslonjen na Nissanovo znanje, pa so se Renaultovi razvojniki posebej posvetili temi, kako slovitega qashqaia predelati v pravega, čistokrvnega renaulta.

Kar dobro jim je uspelo! Na prvi pogled v kadjarju noben ne vidi nissana, podobnosti s qashqaiem so bolj opazne šele v notranjosti, pa še tam jih zakamuflirajo Renaultovi merilniki, tablica in stikala. A kakšna Renaultova odlika vendarle manjka - pogrešali smo na primer, da bi se kadjar kot drugi renaultu samodejno zaklenil, ko se oddaljiš.

Na terenu suveren

A japonsko poreklo kljub vsemu prinaša veliko dobrega: Nissanov štirikolesni pogon z ročnim izbiranjem števila pogonskih koles kadjarja spravi na vrh še tako strmih blatnih klancev in po makadamu drvi zanesljivo, brez tolčenja po tleh ter opletanja zadka ali nosa. Da ni pravi terenec, pokažejo šele prestavna razmerja ročnega menjalnika, sploh vzvratna prestava, ki recimo ne omogoča, da bi se avto peljal dovolj počasi, torej plezal po terenu. To je sicer znana hiba večine tovrstnih SUV-jev, a nekateri med njimi to težavo, ki pride na plan še zlasti na kakem zasneženem klancu, rešujejo z elektronskimi sistemi. Kadjar pač ne, drseči, pardon smrdeči sklopki se torej v zahtevnejših situacijah težko izgonete.

Elektronski sistemi so po našem mnenju še toliko bolj pomembni ravno v takšnih avtomobilih za občasne, neizkušene izletnike, še posebej v dvokolesno gnanih različicah. Kadjar je namreč v prvi vrsti prostoren družinski avtomobil, ki bo največkrat opravljal vožnje otrok na popoldanske aktivnosti. In kdor meni, da SUV še ne more nadomestiti enoprostorca, naj ve, da se obeta tudi varianta s sedmimi sedeži.

Izključite eco

Družina se bo v kadjarju enako udobno peljala na izlet v hribe ali pa križarila po avtocesti. In čeprav je avto višji, glasnejši in sploh težaški, se to na porabi goriva ne pozna pretirano, za sto kilometrov je namreč dovolj šest litrov in pol dizelskega goriva, morate pa vedeti, da motor deluje v dveh načinih. Šparanje z vključenim programom ECO namreč pomeni tudi izredno lenobno pospeševanje. Če od kadjarja želite hitro odzivnost, ne pozabite pritisniti na gumb!

Renault kadjar dCi
Dolžina:4,44 m
Masa:1336 kg
Prtljažnik:472 l
Motor:1,6-litrski 4-valjni dizelski
Moč / navor:96 kW / 320 Nm
Menjalnik:6-stopenjski ročni
Pogon:štirikolesni
Emisije CO2:129 g/km
Testna poraba: 6,7 l/100 km
Cena:24.900 EUR
5 let, 15.000 km/leto - cena na mesec:439 EUR
5 let, 15.000 km/leto - vrednost po Eurotaxu:10.844 EUR