V Avtomobilnosti smo se v Parizu udeležili razkritja električnega renaulta 4 in se pogovarjali z oblikovalci. Vabljeni k ogledu video reportaže. Renault 4, ki je bila pri nas poznan tudi pod imenom katrca, je električni križanec. Tako kot original želi tudi novodobni renault 4 prepričati s svojo vsestranskostjo.
"Dajte mi nekaj z volumnom"
Vrnimo se v leto 1956, takrat je legendarni izvršni direktor Renaulta Pierre Dreyfus izrekel slavni stavek: "Dajte mi nekaj z volumnom!" S tem je mislil na renault 4. Enoprostorec je bil za takratne čase nekaj posebnega, kmalu pa je navdušil množice. To je bil avto za mestna in podeželska območja, za delo in prosti čas ter tako za moške kot ženske. Pierre Dreyfus je želel, da renault 4 spremeni obraz družbe in bo avto prihodnosti.
Renault 4 je tudi zgodba o francoskem uspehu po svetu. V 30 letih so ga prodali v 8.135.424 enotah. Kupovali so ga na petih celinah in v več kot sto državah, zaradi česar je postal najbolje prodajan model Renaulta na svetovni ravni. Novi, električni renault 4 ima podobno nalogo, navdušiti ljudi za električna vozila in jih prepričati, da je lahko tudi električni križanec uporaben in vsestranski avtomobil.
Sorodna petici, a večja in prostornejša
Pri Renaultu so nam na razkritju povedali, da je petsedežna štirica večja od petice. Prva vrsta je enaka kot pri renaultu 5, druga vrsta pa je povečana, da omogoča prevoz trem osebam. Medosna razdalja je povečana za osem centimetrov. Prtljažnik ima 420 litrov prostornine in to brez uporab drsne zadnje klopi. Od tega je 35 litrov prtljažnika v dnu namenjeno shranjevanju kablov za polnjenje baterije. Na avto lahko naložite desko za vodne športe, sovoznikov sedež se lahko povsem poklopi. V električni katrci lahko prevažate predmete do dolžine 2,2 metra.
Kultna oblika je bila vodilo oblikovalcev
Oblikovalci so nam dejali, da je bil navdih za dizajn originalni R4. Obdržali so originalno zasnovo zadka, tudi stekla in oblika luči spominja na kultni model. Poseben izziv v proizvodnji je bil širok prednji del. Ne gre samo za preprosto obliko, so nam povedali, želeli so, da je posamezne komponente možno enostavno razstaviti in reciklirati. Približno 46 odstotkov materialov v notranjosti je recikliranih. Oblikovan je bil tudi z mislijo, da je popravilo čim cenejše.
Original so cenili tudi kmetje, ki so pogosto z njim zapeljali tudi zunaj asfalta. Tudi novi renault 4 ima poseben način za vožnjo v snegu in tudi način za vožnjo na terenih izven asfalta. V Parizu spet ciljajo na kupce s podeželja. Tudi kolesa so velika, merijo 18-palcev.
Dve izbiri
Manjša baterija ima kapaciteto 40 kWh, večja pa 52 kWh in omogočata od 300 do 400 kilometrov dosega (WLTP). Elektromotor ima moč 90 kW (121 KM) ali 110 kW (150 KM) in 225 oziroma 245 Nm navora. Glede na to, da gre za električnega križanca, je masa vozila majhna, le 1410 kilogramov. Na AC polnilnici polnimo z 11 kW, na DC pa z 80 oziroma 100 kW. Največja hitrost je v primeru zmogljivejše različice 150 km/h, pospešek od 0 do 100 km/h pa 8,5 sekunde.
Pri Renaultu so nam povedali, da ne bi smeli pospeševati zelenega prehoda s siljenjem ljudi v nakup električnih vozil. Njihov pristop je, da želijo izdelovati avtomobile, ki so tako privlačni, da jih bodo kupili tudi kupci, ki tradicionalno ne razmišljajo o električnem avtomobilu. Na koncu pa prepoznajo, da je lahko tudi električni avto prihodnost.
Pred kratkim smo v Avtomobilnosti na cesti preizkusili tudi električni renault 5. Vabljeni k ogledu video reportaže iz oddaje Avtomobilnost.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje