Pred kratkim je na Vranskem potekal ekskluzivni avtomobilistični dogodek Mercedes-Benz Star Experience. Glavna atrakcija so bila vozila iz športne serije AMG, spet pa smo na dogodku srečali starega znanca, vodjo zunanjega oblikovanja pri znamki Mercedes-Benz Roberta Lešnika.
Čas za druženje smo izkoristili, da bi izvedeli čim več o novi generaciji modela CLA, ki bo prinesel novo izkušnjo uporabe električnega avtomobila, pa tudi novo obliko sprednjega dela s povsem novimi lučmi. Hkrati pa nam je Lešnik pojasnil, kako drugače je oblikovati električne avtomobile.
"Vedno poskušaš najti pravo pot. Pravzaprav produkt, s katerim bo na koncu tudi kupec zadovoljen in srečen. In pri električnih vozilih je pomembna višina avtomobila. Na strehi iščemo najbolj pomembno točko, ki narekuje obliko. Če je streha previsoka, pomeni slabšo aerodinamiko in enostavno manjši doseg električnega avtomobila," pravi avtomobilski oblikovalec.
Izziv, kako avto narediti čim bolj aerodinamičen
In to nas je pripeljalo do pravkar razkritega koncepta vision AMG, ki dejansko drugačno razporeditev. Posebnost vozila je arhitektura, namenjena 100-odstotno električnemu pogonu, pri kateri so ubrali drugo pot. Nima monolitne baterije, ima dve različni bateriji. "To pomeni, da lahko zadnji potnik sedi kot v normalnem avtomobilu. Kot oblikovalca me ne zanima, kaj je v ohišju, lahko so celice baterije takšne ali drugačne, ampak meni je pomembna le višina ohišja. Nižje so celice oziroma tehnika, nižje bo tudi ohišje, s tem bo avto nižji in tako dalje," pravi Lešnik.
To smo Lešnika vprašali, ker nas je zanimalo, ali bo imel tako razpotegnjen zadek tudi novi CLA, ki prihaja. Je to novi dizajn električnih avtomobilov, smo vprašali sogovornika?
"Zelo pomemben del oblikovanja je aktivna aerodinamika. In AMG vision kaže, kam gre pot. Zagotovo imamo možnost oblikovati zadek z aktivnim spojlerjem spodaj. To so zadeve, ki so seveda precej drage. A za športne avtomobile, ki spojler potrebujejo, ker z njimi zapeljejo tudi na dirkališče. Ne pa tudi za CLA. Aerodinamika pod 80 km/h ne igra nikakršne vloge," pravi Lešnik, ki o CLA pravi, da bo narejen na novi električni platformi in bo zelo učinkovit. "V 15 minutah bo mogoče baterijo napolniti za 400 kilometrov vožnje. Poraba bo 12 kilovatnih ur na 100 kilometrov. Neverjetno. In ta prihodnost je že tukaj, oziroma jo bodo kupci lahko preizkusili čez leto dni."
CLA bo revolucionaren
CLA smo v Avtomobilnosti že videli na posebnem dogodku pred letom dni, a v konceptni obliki. "Imamo dva različna tipa konceptnih avtomobilov. En je avatar. Ta avto praktično nima nobene direktne povezave s serijskim avtom. Po drugi strani imamo avtomobile, ki jih leto ali največ dve pred prihodom na trg predstavimo. Vsak, ki se mogoče malce spozna na avtomobile, lahko vidi določene smernice, ki se jih oklepamo. Primer na CLA je sprednji del z masko in žarometi, ki bo nov za CLA. CLA je kot danes v drugi generaciji že znan in uveljavljen kot štirivratni kupe. Na koncu je to tudi to, kar se bo dalo dobiti, ampak z učinkovitim paketom, nečim, kar danes še ni na avtomobilskem trgu," pravi Lešnik.
Vidiš enega, vidiš vse
Z Lešnikom smo se pogovarjali tudi o avtomobilskem salonu v Pekingu, ki smo ga obiskali tudi v Avtomobilnosti. Pravi, da je bil navdušen, predvsem nad zanimanjem Kitajcev za avtomobile. Množica ljudi je bila nepregledna. Lešnik je povedal, da Kitajci ne kopirajo več. Oblikovalce pozna, skupaj so študirali. "Danes ni več grdih avtomobilov, vse je atraktivno. Jaz rečem, da je vse enako, ko vidiš enega, vidiš vse. Predvsem na tem področju se kaže razlika med Mercedesom, ki ima zgodovino in tradicijo. Vsak poveže znamko, zvezdo z neko zgodbo. Jaz sem to in to doživel, poznam nekoga, ki ima avto. Nove znamke pa zgodovine nimajo, imajo pa dobro programsko opremo, vmesnike."
Robert Lešnik je vedno zanimiv sogovornik. Nastal je daljši pogovor. Vabljeni k ogledu videa.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje