Za kupce posebnih zahtev je v ponudbi tudi močnejša različica bencinarja 404 kW (550 KM), za katero bi denarnico olajšali za 14.400 dolarjev. Foto: armoringgroup
Za kupce posebnih zahtev je v ponudbi tudi močnejša različica bencinarja 404 kW (550 KM), za katero bi denarnico olajšali za 14.400 dolarjev. Foto: armoringgroup
Combat T-98
Menjalnik je samodejni petstopenjski. Foto: armoringgroup
Combat T-98
In še cena. Za orjaka bo treba odšteti 138.000 dolarjev, izvedba s stopnjo zaščite B7 pa je dražja še za dodatnih 99.000 dolarjev. Foto: armoringgroup

Gre za najbolj brutalno "igračo" na štirih kolesih, ki jo je Rusija kdaj koli videla. Po imenu vozila sodeč, bi lahko sklepali, da gre za novo generacijo ruskih tankov, naslednika T-92 ali vsaj vojaškega oklepnega vozila.

Resnica vseeno ni tako daleč, combat T-98 je nastal po zamisli na vojaško vozilo, ki je prilagojeno vsakdanjim potrebam ruskih bogatašev in organov oblasti. V bistvu ne samo ruske, saj naročila prihajajo tudi iz oddaljenih arabskih držav kot tudi vedno zainteresiranih Američanov.

Kot pove že samo ime, sega projekt razvoja oklepnega vozila v leto 1998. Podjetje Combat Armoring Group s sedežem v okolici St. Peterburga se je odločilo ponuditi odgovor na vse večjo zanimanje po oklepnih vozilih. No, za uspeh v konkurenci "razvpitih" imen so morali Rusi ponuditi nekaj več. Tako je luč sveta ugledal combat T-98, najhitrejše oklepno vozilo na svetu. Po službenih podatkih doseže hitrost tudi prek 180 km/h.

V preteklih letih je bilo kupcem vročenih že nekaj deset vozil, razvitih na GM-ovi platformi. Ker govorimo o unikatih, prilagojenih posameznim kupcem, je težko govoriti o tehničnih značilnostih vozila. Vozilo je v ponudbi v dveh različicah. Kratka meri v dolžino 5.150 mm, kupcem pa je na voljo tudi daljša izvedba (5.350 mm), ki je dražja za 11.500 ameriških doalrjev. V obeh primerih skupna masa znaša prek pet ton.

Glede stopnje zaščite je prodajalec s 17-letnimi izkušnjami pripravljen ponuditi vse, od stopnje zaščite B2 do B7. V prevodu to pomeni, da dvakratno jekleno zaščito, ojačano s slojem keramike, ne more prebiti niti močno strelivo kalibra 12,7 mm.

VIP-izvedba je v notranjosti opremljena z luksuzno opremo, ki vključuje najbolj kakovostne materiale in popolno multimedijsko opremo, medtem ko je navadna različica opremljena skromneje. Tudi pri motorjih imajo prste vmes Američani. Osnova je Vortec, 8,1-litrski osemvaljnik, ki razvije 253 kW (344 KM) in 616 Nm navora. Ob doplačilu 7.200 ameriških dolarjev je mogoče štirikolesnika opremiti tudi s turbo-dizelskim agregatom moči Duramax 220 kW (300 KM) in z 720 Nm navora.