Seat sledi trendom v avtomobilski industriji; pripravil je dva prototipa z alternativno pogonsko tehnologijo. Foto: Seat
Seat sledi trendom v avtomobilski industriji; pripravil je dva prototipa z alternativno pogonsko tehnologijo. Foto: Seat

Altea XL electric ecomotive ima vgrajen motor z največjo močjo 85 kilovatov (115 KM) in navorom 270 Nm. Najvišja hitrost, ki jo lahko doseže avtomobil le z električnim pogonom, je omejena na 135 kilometrov na uro, kar z zmernostjo prispeva k podaljševanju dosega, o katerem pri Seatu sicer zaenkrat še previdno molčijo. Poudarjajo pa, da ima avtomobil med drugim vgrajen zavorni sistem z regeneracijo energije, za delovanje klimatskega sistema pa naj bi energijo zagotavljale sončne celice na strehi avtomobila.

Pri leon twindrive ecomotive skrbi, da bi mu zmanjkalo energije, voznik ne bo imel. Plug-in hibridni pogon je kombinacija klasičnega in električnega motorja, električne energije naj bi bilo dovolj za do 52 kilometrov vožnje brez polnjenja in z elektronsko omejeno najvišjo hitrostjo 120 kilometrov na uro. Ob pomoči klasičnega motorja pa naj bi avtomobil dosegal več kot (pre)visoke hitrosti do 170 kilometrov na uro. Zaradi kombinacije dveh motorjev naj bi bila povprečna poraba goriva oziroma energije na sto kilometrov le 1,7 litra in 18,5 kWh, kar pomeni tudi majhne izpuste, le 39 gramov ogljikovega dioksida na kilometer.

V naslednjih nekaj mesecih bodo pri Seatu izdelali serijo testnih vozil in jih dali med drugim v uporabo vladnim ustanovam v Kataloniji in Madridu. Na podlagi rezultatov preizkusov pa bodo pripravili serijske različice, namenjene širšemu krogu kupcev.

Prodajo plug-in hibrida naj bi predvidoma začeli leta 2015, prvi serijski seat z električnim pogonom pa naj bi na trg pripeljal leto dni pozneje. Oba modela predstavljata del nove produktne ofenzive, s katero želijo povečati prisotnost na evropskih pa tudi nekaterih drugih trgih.