Prodaja novega modela se bo na evropskih trgih začela na začetku leta 2021. V Sloveniji ga pričakujemo v prvem kvartalu novega leta. Foto: Toyota
Prodaja novega modela se bo na evropskih trgih začela na začetku leta 2021. V Sloveniji ga pričakujemo v prvem kvartalu novega leta. Foto: Toyota

Highlander je največji hibridni športni terenec znamke Toyota. Tokrat bo prvič na voljo tudi v zahodni Evropi in se uvršča na vrh modelske ponudbe križancev in športnih terencev Toyote, nad modele RAV4 v segmentu D, C-HR v segmentu C in prihajajoči yaris cross v segmentu B.

Hibrid tudi v največje modele

Pri Toyoti so do danes prodali že 15 milijonov hibridnih vozil, že pred časom pa so najavili, da bodo hibride ponudili tudi pri svojih največjih modelih, za katere so bili do zdaj rezervirani dizelski agregati.

Highlander bo na voljo izključno s hibridnim pogonskim sklopom. Gre za četrto generacijo hibridov japonske znamke. Združuje 2,5-litrski bencinski motor Atkinsonovega cikla, ki poganja sprednji kolesi, in elektromotor, ki poganja zadnji kolesi. Skupna moč je 182 kilovatov.

Sistemska moč bencinskega in elektromotorja je 182 kilovatov, poraba bencina pa 6,6 litra na 100 kilometrov. Foto: Toyota
Sistemska moč bencinskega in elektromotorja je 182 kilovatov, poraba bencina pa 6,6 litra na 100 kilometrov. Foto: Toyota

Poraba bencina manjša od sedmih litrov

Energija se shranjuje v nikelj-metalni hibridni bateriji, ki je nameščena pod drugo sedežno vrsto. Pri proizvajalcu navajajo, da je poraba bencina 6,6 litra na 100 kilometrov po ciklu WLTP (5,2 litra po ciklu NEDC), izpusti ogljikovega dioksida pa 146 g/km po standardu WLTP (117 g/km po standardu, usklajenim s ciklom NEDC).

Novi model je postavljen na platformi GA-K, ki je namenjena večjim modelom znamke. Opremljen je s štirikolesnim pogonom, poleg tega pa lahko vleče tovor, ki tehta do dve toni. V dolžino meri 4,95 metra, postavljen pa je na 20-palčna kolesa. V kabini se lahko hkrati pelje do sedem ljudi, pri Toyoti pa poudarjajo, da bosta udobno sedela tudi potnika v tretji sedežni vrsti. Sedeže druge vrste je sicer mogoče premikati za 18 centimetrov, kar omogoča lažji dostop do tretje sedežne vrste.

Highlander v kabini ponuja sedem sedežev in 658 litrov prtljažnega prostora. Foto: Toyota
Highlander v kabini ponuja sedem sedežev in 658 litrov prtljažnega prostora. Foto: Toyota

Za skoraj 2.000 litrov prtljage

Vrata prtljažnega prostora je mogoče odpirati in zapirati prostoročno. 658 litrov prostornine je mogoče povečati na 1909 litrov. Poleg tega pa je na voljo tudi dodatni skriti prostor pod pokrovom tal.
Highlander je seveda digitaliziran. 12,3-palčni multimedijski zaslon je opremljen s satelitsko navigacijo. Na voljo so tudi projekcijski zaslon, povezavi Apple CarPlay in Android Auto, površina za brezžično polnjenje mobilnega telefona, prezračevanje sedežev, posebno vzvratno ogledalo, ki omogoča pogled nazaj tudi, če so zasedeni vsi sedeži.

Ste zamudili zadnjo oddajo Avtomobilnost? Ogledate si jo lahko tukaj.

Avtomobilnost, izbor