Model passat je ob golfu že 50 let zastavonoša Volkswagnove prodaje. Je tudi eden izmed redkih v svojem razredu, ki se v zadnjem dobrem desetletju uspešno bori z begom kupcev v razred SUV-jev, ki je tudi v tem velikostnem razredu velik. To mu uspeva tudi zato, ker za passate velja, da vsaka nova generacija praviloma predstavlja nov razvojni mejnik na vseh ključnih področjih, ne le rahlo izboljšanje obstoječega. Zato tako visok odstotek lastnikov passatov pri menjavi modela ostane zvestih modelu, saj se napredek vselej zelo jasno čuti.
Dustin Hoffman je iskal motor
Prva generacija je ledino orala med letoma 1973–1980, mehansko in tehnološko, pa je bil passat naslonjen na audi 80. Passat je zamenjal modela volkswagen type 3 in type 4. Mimogrede za type 3 je v televizijski reklami nastopal takrat rosno mladi Dustin Hoffman. Filmski igralec je reklamo odlično začinil s tem, ko je povedal, da je to največji volkswagen, ki ima spredaj in zadaj prtljažnik, ni pa mu jasno, kje je motor. "Če vas zanima, kje je, pojdite v Volkswagnov salon, da vam bodo pokazali," je gledalce izzval Hoffman. Passat je takrat izstopal s pogonom na sprednji kolesi in motorjem spredaj, na tem mestu pa je motor ostal vse do danes.
Hitro je postal večji
Druga generacija je nadaljevala pot leta 1981. Temeljito so redefinirali notranjost, jo tudi povečali in s tem za vedno zakoličili osnovno poslanstvo passata kot do družin prijaznega partnerja. Tretja in četrta generacija sta delo opravljali med letoma 1988 in 1997. V tem času je passat s povsem novo obliko prešel iz adolescence v zrelost. Te dizajnerske poteze so za nekaj časa postale osnovni gradnik prihodnjih oblikovnih evolucij. Postalo je tudi dokončno jasno, da se je passat zasidral med najpomembnejše igralce v tem razredu. Odlično mu je šlo tako v Evropi kot ZDA.
DSG in večji motorji
Peta generacija je svoj mandat nastopila leta 1997 in nadaljevala uspešen pohod v ZDA in po drugih delih sveta. Še posebej v ZDA, zato se je v passatu našel prostor tudi za pet- in šestvaljnik. Šesta generacija se je predstavila leta 2005 in z njo tudi nov tehnološki mejnik – menjalnik DSG. Ta je Evropejcem predstavi novo ero samodejnega menjalnika, ki je, kot vemo danes, zelo hitro pridobival vedno večjo priljubljenost tudi med sicer zelo tradicionalno evropsko vozniško klientelo. Za nas pa je zanimivo tudi to, da je tej generaciji passata obliko narisal Slovenec Robert Lešnik, ki je takrat delal za Volkswagen. Kot nam je povedal takrat, sta mu seveda všeč obe obliki, limuzinska in karavanska, a, če bi se moral odločiti za eno, mu je karavanska celo malo bolj všeč. Danes je passat na voljo zgolj kot karavan.
Uspeh na Kitajskem
Sedma generacija je leta 2010 passata dokončno izstrelila tudi na Kitajski trg. Danes že vemo, da je bil passat eden izmed ključnih modelov, s katerimi se je Kitajski trg poslovil od koles in dokončno sedel za volan. Dobesedno in v prenesenem pomenu.
Osmi passat po vrsti je na trg pripeljal leta 2014 in se obdržal do danes. Še posebej v tej generaciji je passat pokazal, da je lahko z visoko mero potovalnega udobja, prostorno multifunkcionalnostjo in dobro zalogo sodobne tehnologije še vedno odlična alternativa napadom športnih terencev, ki v tržnem smislu kreirajo prodajne smernice tega obdobja.
Passat je kot veter
Mogoče se passat tako dobro drži tudi zaradi globljega pomena svojega imena. Pasati so namreč prevladujoči vetrovi v tropih in so del globalne cirkulacije atmosfere. Na severni polobli pihajo s severovzhoda in na južni polobli z jugovzhoda. Še več, pasati so stalni vetrovi, ki pihajo skoraj neprekinjeno skozi vse leto in pomembno vplivajo na podnebje tropskih območij, v zgodovini pomorstva pa so imeli pomembno vlogo, zaradi stalnosti in zanesljivosti so jih imeli radi trgovci na jadrnicah, s katerimi so prevažali blago na poteh Atlantskega in Tihega oceana.
Z imenom so odlično zadeli njegovo svetovno ambicioznost, saj se je v preteklih generacijah po svetu prodalo več kot 34 milijonov passatov, kar pomeni, da je passat drugi najbolje prodajani Volkswagnov model vseh časov, takoj za golfom in pred hroščem. In to v razredu, ki tako po velikosti kot ceni ni tako množičen kot na primer golfov razred.
Mimogrede, vse, kar ga naredi privlačnega pri nakupu novega modela, ga dela privlačnega tudi na trgu rabljenih avtomobilov, tudi pri nas, kdor išče veliko limuzino ali karavan srednjega razreda praviloma v najožji izbor postavi tudi passata.
Passat je tudi danes vsestranski
Ampak passat je danes z nami zaradi nečesa drugega. Predstavili smo ga že, Luka je naredil test, ki ga lahko najdete na naši spletni strani. Zgovoren pa je že naslov, ki ga je dal na MMC-ju: Dizelskega goriva je v passatu zmanjkalo šele po 1020 kilometrih.
Nas pa tokrat zanima, kaj mora kupcu ponuditi avtomobil, ki ima v prodajnem smislu najbolj svetovne cilje. V svetu, ki je v avtomobilskem smislu danes tako razdeljen, kot ni bil še nikoli.
Srednji razred limuzin in karavanov se mora na eni strani boriti s trendom SUV-mode, ki še kar ne pojenja in na drugi strani je tu dilema sodobnega kupca, kaj naj bo pod pokrovom motorja – bencin, dizelsko gorivo, ena od hibridnih različic ali elektrika?
Kar se oblike tiče, je v svetovnem merilu ena ne SUV posebnost, na kitajskem trgu je še vedno veliko zanimanje za limuzine. Pri nas v EU-ju je novi passat na voljo samo v karavanski, se pravi variant obliki, za kitajski trg pa na Kitajskem izdelujejo limuzinsko različico passat pro in to za to, ker ima passat na kitajskem trgu že več kot dve desetletji kultni status.
Passat je gonilo tehnološkega napredka
Pred kratkim sem v pogovoru s kitajskim novinarjem dobil dober vpogled v kitajsko ljubezen do passata, rekel mi je, da je prav passat tisti, ki je v preteklih dveh desetletjih Kitajsko dokončno navdušil nad limuzinsko obliko, ker je v nastajajoči premožnejši srednji in višji srednji razred prinesel visoko tehnologijo in prestiž limuzine, ki jo na Kitajskem tradicionalno povezujejo z limuzinami visokih državnih uradnikov in politikov.
Passat je v avtomobilskem svetu znan tudi po tem, da v vsaki novi generaciji ponudi velik tehnološki korak naprej, hkrati pa korak naprej spravi v tako obliko, da ostane blizu vsem, ki passata že imajo. In tukaj je že prva pomembna tržna in oblikovna posebnost. Že Evropa kaj šele svet je tako energetsko zmešan, da so se pri VW odločili, da passat v svoji prvinski izdaji nosi vse najsodobnejše tradicionalne pogone, se prvi bencin, dizel in priključni hibrid, tam, kjer bi kdo želel vsebino passata v električni različici, pa je na voljo VW linija ID, ki nosi v velikostnem razredu passata številko 7, ki so jo lahko v videoreportaži iz oddaje Avtomobilnost ogledate spodaj.
Nekaj ključnih lastnosti novega passata je, da je v EU-ju na voljo le v karavanski, se pravi variant obliki. Je precej večji, kot je bil, ker vam razloga za to v koncernu ne bodo tako jasno povedali, vam ga mi: "Kaj je zdaj to. Škoda, raste kot kriptovalute v najboljših letih. Superb je vse večji, jasno, da ima potem toliko prostora!" Že prej ni bilo težav s prostornino prtljažnika, zdaj pa lahko v prtljažnik postavite vso slovensko fovšijo, pa bo ostalo še nekaj prostora, ali drugače, če potrebujejo prostor, SUV ni edina možnost!
Vabljeni, da si passatovo dolgo in bogato zgodovino ogledate v videoreportaži iz oddaje Avtomobilnost.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje