Toyota yaris cross je slovenski avto leta 2022. Foto: MMC RTV SLO/Uroš Modlic
Toyota yaris cross je slovenski avto leta 2022. Foto: MMC RTV SLO/Uroš Modlic

Toyota yaris cross je prepričal tako bralce, poslušalce in gledalce kot novinarje sodelujočih medijev v izboru za slovenski avto leta 2022. V velikem finalu je japonski križanec skupaj prejel 50 točk, 15 več od najbližjega zasledovalca renaulta megana conquesta in 20 točk več od 100-odstotno električne škode enyaq. Četrta je bila opel mokka (28 točk), peti pa še en 100-odstotno električni SUV VW ID.4, ki je skupaj prejel 17 točk.

Tako smo glasovali

V Avtomobilnosti in na Valu 202 smo skupaj zastopali RTV Slovenija. Največ točk (6) smo namenili zmagovalcu, toyoti yaris cross, do petega mesta so si glede na naše ocene sledili renault megane conquest (štiri točke), opel mokka (tri točke), VW ID.4 (dve točki) in škoda enyaq (ena točka).

Yariss crossu smo tudi v Avtomobilnosti in na Valu 202 namenili največ točk. Foto: MMC RTV SLO/Uroš Modlic
Yariss crossu smo tudi v Avtomobilnosti in na Valu 202 namenili največ točk. Foto: MMC RTV SLO/Uroš Modlic

Zakaj smo se tako odločili?

Vsi finalisti so nam všeč. In pri vseh najdemo napake. Razvrščanje je samo po sebi neprijetno opravilo. Avto leta je vedno skupek samih dobrih značilnosti, začinjen z vsaj nečim izrednim. Pri nas še največ šteje tehnološka naprednost. V tem pogledu bi na vrh sodila volkswagen ID.4 in škoda enyaq.

Elektromobilnost je namreč prihodnost in avtomobila, ki sta sploh prva 100-odstotno električna finalista v zgodovini izbora, svojo vlogo opravljata vrhunsko. Dejansko predstavljata nekaj novega. Imata pa tudi težavo. Težavo, ki jo imajo prav vsi električni avtomobili. Zato sta četrto in peto mesto v finalu pravzaprav sporočilo, da je v praksi leta 2022 elektromobilnost še vedno zgolj mobilnost za premožne.

Prvič se je zgodilo, da smo imeli v finalu izbora Slovenski avto leta tudi 100-odstotno električnega predstavnika. Tokrat kar dva. Vendar pa ugotavljamo, da je njihova uporaba v Sloveniji še precej omejena. Foto: MMC RTV SLO/Uroš Modlic
Prvič se je zgodilo, da smo imeli v finalu izbora Slovenski avto leta tudi 100-odstotno električnega predstavnika. Tokrat kar dva. Vendar pa ugotavljamo, da je njihova uporaba v Sloveniji še precej omejena. Foto: MMC RTV SLO/Uroš Modlic

Avtomobil za 60.000 evrov glavnini Slovencev ni dosegljiv. Za nameček zahteva preveč prilagajanja, kar se še posebej kaže v teh dneh, ko so temperature tako nizke, da s tovrstnimi avtomobili ne moreš opraviti niti sobotnega družinskega izleta, ne da bi bilo treba delati postanek in pretakati elektriko. In to po dragi tarifi. Na zadnje mesto v finalu smo tako uvrstili elektromobilnost, ne pa konkretno enyaqa in ID.4.

Zakaj je mokka tretja?

Oplov kompaktni SUV je simpatičen, dinamičen, zabaven. Mokka je lahko tudi 100-odstotno električna, a v praksi s še bolj problematičnim dosegom. Je tudi cenovno sprejemljiva, a z različicami, ki tehnološko ne pomenijo bistvenega odmika od povprečja. Mokkino bistvo zanima predvsem čustva.

Renault megane conquest in opel mokka na račun atraktivne oblike stavita na čustva, vendar mokka ne prinaša ničesar bistveno drugačnega kot sorodni modeli koncerna Stellantis, ki smo jih spoznali že pred letom dni. Foto: MMC RTV SLO/Uroš Modlic
Renault megane conquest in opel mokka na račun atraktivne oblike stavita na čustva, vendar mokka ne prinaša ničesar bistveno drugačnega kot sorodni modeli koncerna Stellantis, ki smo jih spoznali že pred letom dni. Foto: MMC RTV SLO/Uroš Modlic

In potem sta tu najaktualnejša avtomobila, prava avtomobila za leto 2022. Očitno je, da je hibridna tehnika tista, ki v današnjih časih ponuja majhno porabo goriva in nizke izpuste, hkrati pa umirjeno udobno vožnjo. Zaradi samodejnega menjalnika še posebej v mestih. Oba ponujata obliko, za katero se ves čas obračajo glave mimoidočih. Oba ponujata zanimive finančne storitve, ki v praksi omogočajo, da si Slovenci lahko privoščimo moderen avtomobil. Zakaj je torej toyota višje?

Finale je potekal v tovarni TPV Automotive

Tovarna Brezina je ena od petih tovarn podjetja TPV Automotive, tovarna avtomobilskih komponent - štiri so v Sloveniji, ena pa v Srbiji. Razvijajo in proizvajajo izdelke, ki pomembno vplivajo na vozno dinamiko, varnost, ekološkost in udobje pri vožnji, ter vpeljujejo nove tehnološke rešitve na področju električnih vozil (EV).

Yaris cross najboljši paket

Pri meganu se pozna, da sloni na generacijsko starejši tehniki, yaris cross pa je čisto nov in to svojo modernost izkazuje v praksi. Yaris cross tudi v cenejših različicah ponuja obilo varnosti in moderne tehnike, v bogatejših pa je še posebej "slovenski". Ponuja tudi štirikolesni pogon, to v naši hriboviti deželi veliko pomeni. Glede na prodajne rezultate celo več kot v drugih evropskih državah.

Znani srečni nagrajenci v izboru Slovenski avto leta.

1. nagrado, vrednostno kartico za dobroimetje za nakup goriva pri Petrolu v vrednosti 1500 evrov, je dobila:
Milena Pinter,
Ločnikarjeva 12,
Ljubljana.
2. nagrado, vodljivo in stabilno aluminijasto tovorno prikolico TPV EU 2010 AL, je dobila:
Viktorija Bernetič,
Sejmiška pot 8A,
Sežana.
3. nagrado, komplet vrhunskih zimskih pnevmatik Goodyear UltraGrip Performance+, je dobil:
Miha Belcijan,
Podgorje 115,
Kamnik.