Kljub uradnemu povečanju števila registracij pa statistika ne izraža čisto realne slike o dejanski prodaji osebnih in lahkih gospodarskih vozil na slovenskem trgu, saj je vanjo vključenih tudi veliko vozil, ki so šla naprej v izvoz in dejansko ne vozijo po slovenskih cestah.
Pristopi posameznih znamk k temu so sicer različni, v izvozu tudi ni nič formalno spornega, vsekakor pa je popačena slika o dejanskem povpraševanju kupcev po novih avtomobilih, saj naj bi bil po nekaterih ocenah delež izvoza kar nekje med 25 in 30 odstotki.
Na vrhu lestvice evropske znamke
Statistično gledano so na slovenskem trgu najbolj iskana vozila evropskih znamk, s tradicionalnim vodstvom Renaulta z 8.235 registriranimi novimi osebnimi vozili, ki mu pri vrhu sledita Volkswagen s 7.279 registracijami in Peugeot s 3.602 registracijama. Prvi dve znamki sta lani dosegli boljši rezultat kot leta 2012, Renault je povečal število registracij za 11,01 odstotka, Volkswagen pa za 7,82 odstotka. Pri Peugeotu pa so imeli v letu 2013 za 4,96 odstotka manj registracij.
Na lestvici avtomobilskih znamk so se po številu registracij novih osebnih avtomobilov v prvo deseterico uvrstili še Škoda s 3.510 registracijami na četrto mesto ter Opel s 3.350 registracijami na peto mesto, sledijo pa še Citroën (3.290 registracij), Kia (3.222 registracij), Ford (2.591 registracij), Hyundai (2.085 registracij) in Fiat 1.761 (registracij). Izmed omenjenih so trije dosegli slabši rezultat kot lani, in sicer Opel, Citroën in Hyundai.
Na vrhu lestvice najbolj iskanih modelov osebnih vozil je še vedno renault clio s 3.944 registracijami, ki mu na zmagovalnih stopničkah sledita volkswagen golf z 2.551 registracijami in kia ceed s 1.811 registracijami. V prvo deseterico modelov so se po številu registracij v letu 2013 uvrstili še volkswagen polo, škoda octavia, renault megane, renault scenic, opel corsa, škoda fabia in peugeot 208.
Lahka gospodarska vozila nad povprečjem EU-ja
Slovenski trg je bil s 4,91 odstotka večjim številom registracij lahkih gospodarskih vozil kot v letu 2012 eden izmed redkih evropskih trgov, ki so vsaj na videz kazali pozitivno gospodarsko dogajanje.
Največ novih lani registriranih lahkih gospodarskih vozil je nosilo Peugeotov znak, in sicer 1.820. V samem vrhu pa sta bila najuspešnejša zasledovalca še Renault s 1.343 registracijami in Volkswagen s 1.159 registracijami.
S precejšnjim zaostankom, 688 registriranih vozil, se je na četrto mesto uvrstil Citroën, s 615 registriranimi vozili pa na peto mesto Fiat. Med znamkami, ki imajo v ponudbi tudi lahka gospodarska vozila, so v prvi deseterici še Ford, Opel, Mercedes-Benz, Iveco in Dacia.
Med posameznimi modeli lahkih gospodarskih vozil je bilo lani največ registriranih Peugeotovih boxerjev, kar 1.339. Na drugem mestu sledi z nenavadno velikim zaostankom in 551 registracijami Renaultov master, z bolj realno razliko pa se je na tretje mesto s 524 registracijami uvrstil Volkswagnov caddy.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje