Kar je bil nekoč krom, bodo v prihodnosti predstavljale luči. Vsaj tako kažejo trenutni avtomobilski trendi. Kromirane letvice in okraski se v avtomobilskem oblikovanju umikajo takšnim svetlobnim detajlom najrazličnejših oblik, ki dajejo avtomobilu značilen karakter.
V primeru modela DS 4 gre za dnevne žaromete in takšno nadvse elegantno obliko seveda omogoča LED tehnologija ter znanje razvojne ekipe, ki je v Avtomobilnosti nismo obiskali nekje v Franciji, ampak smo se z njo srečali kar pri nas. Posebni žarometi so plod slovenskega znanja.
Od vijaka do prezračevanja
Gregor Povše, projektni vodja pri podjetju Hella Saturnus Slovenija, je za Avtomobilnost povedal: “Pravzaprav vse, od prve do zadnje komponente, od vijaka, do prezračevalnega elementa, vse skonstruiramo in razvijamo sami. S strani stilistov DS Automobiles smo dobili tehnično skico, računalniško skico, zunanjo površino na avtomobilu, mi pa smo na podlagi te površine oblikovali vse, kar je v ozadju. Celotno arhitekturo in gradbeni ustroj svetilke. Mi moramo vedeti, koliko prostora bo to zavzelo, kakšna toplota se bo generirala, kakšna bo interakcija z okolico, ali smo zmožni v takšnih dimenzijah še držati vse njihove predpisane tolerance."
Slovenski inženirji prejeli številne zahteve
V tem primeru gre za premijsko avtomobilsko znamko in premijski model. Kakšne so bil torej zahteve in posebnosti? “Pri tem produktu je bila res želja stilistov, da bi svetilka sooblikovala identiteto in da bi imela res homogeno atraktivno svetlečo površino. To nam je tukaj uspelo z indefuznim materialom in zel lepo atraktivno razprši svetlobo," je povedal Povše. Na takšen način so skrili piksilizirane led izvore in naredili svetlobo bolj enotno.
"Pri zagonu avtomobila se po teh reflektorskih segmentih prižge dnevna funkcija. To je bila ena od osnovnih zahtev DS znamke, kar je tudi zdaj zadnje čase že kar zahteva pri premijskih znamkah, da imamo kakšne bolj atraktivne svetlobne podpise. V teh dimenzijah zagotovo na trgu še ni tako velikega, ki bi res tako odločilno prispevala k podpisu sprednje maske in s tem identiteti vozila. Zagotovo smo pionirji na tem področju."
Pri podjetju Hella Saturnus Slovenija pa ne poskrbijo le za razvoj, pač pa tudi proizvodnjo teh žarometov. Zato smo se iz Ljubljane preselili v Kamnik. Vabljeni k ogledu videoprispevka iz oddaje Avtomobilnost.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje