Pri DS Automobiles so želeli za DS 4 veliko, fizično ločeno luč, umeščeno pod glavni žaromet, kar je pripomoglo k oblikovno izstopajočemu videzu sprednje maske. Foto: MMC RTV SLO/Avtomobilnost
Pri DS Automobiles so želeli za DS 4 veliko, fizično ločeno luč, umeščeno pod glavni žaromet, kar je pripomoglo k oblikovno izstopajočemu videzu sprednje maske. Foto: MMC RTV SLO/Avtomobilnost

Kar je bil nekoč krom, bodo v prihodnosti predstavljale luči. Vsaj tako kažejo trenutni avtomobilski trendi. Kromirane letvice in okraski se v avtomobilskem oblikovanju umikajo takšnim svetlobnim detajlom najrazličnejših oblik, ki dajejo avtomobilu značilen karakter.

V primeru modela DS 4 gre za dnevne žaromete in takšno nadvse elegantno obliko seveda omogoča LED tehnologija ter znanje razvojne ekipe, ki je v Avtomobilnosti nismo obiskali nekje v Franciji, ampak smo se z njo srečali kar pri nas. Posebni žarometi so plod slovenskega znanja.

Pri podjetju Hella Saturnus Slovenija so lani praznovali 100 let obstoja. Sodelovanje na modelu DS 4 ni bilo prvo z znamko DS Automobiles, saj so v preteklosti poskrbeli tudi za svetlobni podpis večjega modela DS 7 crossback. Foto: MMC RTV SLO/Avtomobilnost
Pri podjetju Hella Saturnus Slovenija so lani praznovali 100 let obstoja. Sodelovanje na modelu DS 4 ni bilo prvo z znamko DS Automobiles, saj so v preteklosti poskrbeli tudi za svetlobni podpis večjega modela DS 7 crossback. Foto: MMC RTV SLO/Avtomobilnost

Od vijaka do prezračevanja

Gregor Povše, projektni vodja pri podjetju Hella Saturnus Slovenija, je za Avtomobilnost povedal: “Pravzaprav vse, od prve do zadnje komponente, od vijaka, do prezračevalnega elementa, vse skonstruiramo in razvijamo sami. S strani stilistov DS Automobiles smo dobili tehnično skico, računalniško skico, zunanjo površino na avtomobilu, mi pa smo na podlagi te površine oblikovali vse, kar je v ozadju. Celotno arhitekturo in gradbeni ustroj svetilke. Mi moramo vedeti, koliko prostora bo to zavzelo, kakšna toplota se bo generirala, kakšna bo interakcija z okolico, ali smo zmožni v takšnih dimenzijah še držati vse njihove predpisane tolerance."

Slovenski inženirji so morali zadostiti številnim tehničnim zahtevam, kot je razporeditev in jakost svetlobe, temperaturna obstojnost, pritrditev in vibracije, tudi zakonodaja. Foto: MMC RTV SLO/Avtomobilnost
Slovenski inženirji so morali zadostiti številnim tehničnim zahtevam, kot je razporeditev in jakost svetlobe, temperaturna obstojnost, pritrditev in vibracije, tudi zakonodaja. Foto: MMC RTV SLO/Avtomobilnost

Slovenski inženirji prejeli številne zahteve

V tem primeru gre za premijsko avtomobilsko znamko in premijski model. Kakšne so bil torej zahteve in posebnosti? “Pri tem produktu je bila res želja stilistov, da bi svetilka sooblikovala identiteto in da bi imela res homogeno atraktivno svetlečo površino. To nam je tukaj uspelo z indefuznim materialom in zel lepo atraktivno razprši svetlobo," je povedal Povše. Na takšen način so skrili piksilizirane led izvore in naredili svetlobo bolj enotno.

Svetlobni podpis je zahvaljujoč svetilki, ki so jo razvili v Ljubljani, hitro prepoznaven tudi v temi. Foto: MMC RTV SLO/Avtomobilnost
Svetlobni podpis je zahvaljujoč svetilki, ki so jo razvili v Ljubljani, hitro prepoznaven tudi v temi. Foto: MMC RTV SLO/Avtomobilnost

"Pri zagonu avtomobila se po teh reflektorskih segmentih prižge dnevna funkcija. To je bila ena od osnovnih zahtev DS znamke, kar je tudi zdaj zadnje čase že kar zahteva pri premijskih znamkah, da imamo kakšne bolj atraktivne svetlobne podpise. V teh dimenzijah zagotovo na trgu še ni tako velikega, ki bi res tako odločilno prispevala k podpisu sprednje maske in s tem identiteti vozila. Zagotovo smo pionirji na tem področju."

Pri podjetju Hella Saturnus Slovenija pa ne poskrbijo le za razvoj, pač pa tudi proizvodnjo teh žarometov. Zato smo se iz Ljubljane preselili v Kamnik. Vabljeni k ogledu videoprispevka iz oddaje Avtomobilnost.