Smart je majhen, to vemo. A kako majhen, to je zdaj vprašanje.
Lahko je namreč samo majhen, lahko pa je minimalen, pri čemer minimalen v obeh primerih pomeni manjši od minija. Vprašanje je tudi, ali bi imeli slovenskega ali pa nemškega, v obeh primerih pa dobite delno francoskega. A naj bo smart od kjer koli, osnovno dilemo nam smarta rešita že s svojima imenoma. Fortwo je samo za dva, forfour pa za štiri.
Resnici na ljubo sta oba predvsem osebna avtomobilčka, torej za enega - za voznika. Vse drugo je odvisno samo od tega, koliko je voznik družaben - bo na pot vzel samo sopotnico ali pa mu prija družba treh. In čeprav se zdi neverjetno, lahko pritrdimo, da je "smart for four" tudi v praksi "smart za štiri". In to odrasle. Prostora je dovolj tudi za pot iz Ljubljane v Portorož, udobja na preprostih sedežih pa malo manj.
Prtljažnik je v obeh primerih presenetljivo uporaben glede na zunanje mere, voznikov delovni prostor pa je sploh enak: torej tipično smartovsko funky - to pomeni v slogu Ikee plastičen, a nadvse simpatično skupaj sestavljen, pa čeprav vse rešitve vendarle niso najbolj praktične.
Zadnji pogon in zadnji motor sta v smartovem dvojčku, renaultu twingu, vzbudila šok konservativnim Renaultovim kupcem. Lastniki smartov pa so bili že navajeni, da takšen majhen avtomobil obrne tako rekoč na mestu. In to velja za oba, za malega in za malce večjega smarta, seveda je mali s svojim minimalnim obračalnim krogom še toliko bolj mikaven. Za obračanje na mestu je treba volan velikokrat zavrteti, a za šviganje po mestnih ulicah sta oba smarta idealna, vsekakor primernejša od vseh drugih malčkov na trgu.
A zaradi te svoje strogo ozke usmerjenosti v mestno vožnjo sta oba smarta nišni vozili, ki pa staneta toliko kot resni vsestranski avtomobili. Vprašanje je torej predvsem, kolikokrat imate potrebo po večjem in bolj uporabnem vozilu. Namreč z malim smartom za dva se boste seveda morali večkrat znajti đrugače, s smartom za štiri pa seveda ustrezno manjkrat.
Smart | ||
fortwo | forfour | |
Dolžina: | 2,69 m | 3,49 m |
Masa: | 880 kg | 975 kg |
Prtljažnik: | 190 l | 185 l |
Motor: | 1,0-litrski 3-valjni bencinski turbo | |
Moč / navor: | 52 kW / 91 Nm | |
Menjalnik: | 5-stopenjski ročni | |
Pogon: | na zadnji kolesi | |
Emisije CO2: | 93 g/km | 97 g/km |
Testna poraba: | 5,0 l/100 km | 5,2 l/100 km |
Cena: | 10.490 EUR | 12.190 EUR |
5 let, 15.000 km/leto - cena na mesec: | 262 EUR | 300 EUR |
5 let, 15.000 km/leto - vrednost po Eurotaxu: | 5.090 EUR | 5.918 EUR |
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje