Smart je na voljo v dveh različicah - kot coupe in kot kabrio. Foto: Smart
Smart je na voljo v dveh različicah - kot coupe in kot kabrio. Foto: Smart
Smart ForTwo
Novega smarta v tovarni sestavijo v osmih urah, kar je uro in pol hitreje od starega modela. Foto: Smart

Novo vozilce je zraslo tako v merah kot v zmogljivosti. Avtomobil je v dolžino zrasel kar za 19,5 centimetra, kar poleg udobnejše vožnje za voznika in sopotnika pomeni tudi večjo varnost ob morebitnih trkih od zadaj ali pri bližnjem srečanju s pešci.

Poleg osvežene zunanje oblike je avtomobil veliko pridobil tudi v notranjosti. Prtljažnik je večji za 70 litrov in zdaj je mogoče vanj spraviti za 220 litrov prtljage. Prenovljena je armaturna plošča, ki po postavitvi merilnikov zdaj ustreza tudi ameriškim predpisom, kljub temu pa ohranja nekatere zaščitne znake smarta, kot so zračniki, ki štrlijo iz armature. Varnostni pasovi so vgrajeni v sedeže, ključavnica za zagon motorja je za prestavno ročico.

Poskočnejši motorji
Spremembe so tudi pod pokrovom. Izboljšani tricilindrični motorji ponujajo 45, 52 in 62 kW (61, 71 in 84 KM) moči, dizelček pa 33 kW (45KM). Najvišja hitrost vozila se je v primerjavi s prejšnjimi vozili povečala za 10 odstotkov, na 145 km/h. Vsi motorji so povezani s petstopenjskim samodejnim menjalnikom.

Velik pomen so razvijalci namenili varnosti, še posebej zato, ker bo smart od l 2007 na voljo tudi v ZDA, kjer veljajo v nekaterih primerih še strožji predpisi kot v Evropi. Običajni sta dve zračni blazini, za doplačilo je mogoče mehove naročiti še za stranice. Že pri vstopnem modelu je bogata serijska oprema z varnostnimi sistemi ABS, EPS in integrirano pomočjo pri zaviranju, v vseh smartih je tudi centralno zaklepanje, radio in luči vrste H7. Seznam dodatne opreme je zelo dolg.

Različica kabrio ima zložljivo streho, ki je vodena električno in jo je mogoče sestaviti in spraviti pri vseh hitrostih. V poletnih dneh je mogoče tudi odstraniti strešne nosilce.

Nizka poraba, dizel pod 3,5 litra
Avtomobil se lahko pohvali tudi z izredno nizko porabo, ki znaša manj kot pet litrov goriva na 100 km. Pri srednje močnem bencinarju bo od leta 2007 na voljo tudi različica z dodanim elektrogeneratorjem, ki glavnemu motorju pomaga pri speljevanju in med vožnjo po mestu porabo zmanjša za dodatnih 13 odstotkov. Dizel po zagotovilih tovarne porabi celo manj goriva od 3,5 litra, kar ga uvršča v družbo uglednega kluba "trilitrašev". Avtomobil, ki ga izdelujejo, ali bolje rečeno, sestavljajo v tovarni v francoskem mestu Hambachu, bo po cenovni plati kljub prenovi ostal na ravni predhodnika.