Posebnosti športne octavite so tudi športno podvozje z nastavitvijo, specifično za modele RS. Foto: MMC RTV SLO/David Šavli
Posebnosti športne octavite so tudi športno podvozje z nastavitvijo, specifično za modele RS. Foto: MMC RTV SLO/David Šavli

Športni model četrte generacije octavie je revolucionaren. Predvsem na račun motornih enot. V resnici ne boste dobili ničesar brezkompromisnega, ampak tisto, kar v praksi potrebujete.

Octavia RS ni dirkalnik, tudi ni najbolj športno dovršen športnik, če iščete popolnost, vam bo primanjkovalo občutka na volanu, manjka tudi nekaj tiste športne eksplozivnosti, pikolovsko gledano tudi zadek ne sledi vašemu volanu točno tako, kot bi si vi želeli. In avtomobil je mehkejši, na zaslonu je sicer vse enako kot v golfu GTI, a v vožnji so občutki drugačni.

Črna aluminijasta platišča odstirajo pogled na rdeče lakirane zavorne čeljusti, zadnji pokrov limuzine krasi črn usmernik zraka tipa RS, različica combi pa ima nad zadnjim steklom usmernik zraka v barvi vozila. Foto: MMC RTV SLO/David Šavli
Črna aluminijasta platišča odstirajo pogled na rdeče lakirane zavorne čeljusti, zadnji pokrov limuzine krasi črn usmernik zraka tipa RS, različica combi pa ima nad zadnjim steklom usmernik zraka v barvi vozila. Foto: MMC RTV SLO/David Šavli

Družinski športni karavan

Na splošno je očitno, da golf dinamično vožnjo obvlada bolje od octavie, prav tako španski leon, ista zgodba je tudi pri tej športni octavii RS. Če želite pravega športnika, morate vzeti nemškega GTI-ja, ni si treba delati utvar.

Pa kaj potem, vi namreč želite športnega karavana, družinski avtomobil z dodatkom športnosti. Ali ni tako? V tem pogledu RS iV navduši. Octavia RS iV pa je kompromisna še v enem pogledu. Poganjata jo dva vira.

V pretežno črni notranjosti je za privlačne barvne poudarke poskrbljeno s kontrastnimi šivi na športnih sedežih z integriranimi vzglavniki in na trikrakem večfunkcijskem športnem volanu, oblečenem v usnje. Foto: MMC RTV SLO/David Šavli
V pretežno črni notranjosti je za privlačne barvne poudarke poskrbljeno s kontrastnimi šivi na športnih sedežih z integriranimi vzglavniki in na trikrakem večfunkcijskem športnem volanu, oblečenem v usnje. Foto: MMC RTV SLO/David Šavli

Osnova je manjši turbomotor, samo 1,4-litrski, ki pa so ga v našem primeru dopolnili s 85-kilovatnim elektromotorjem. Sistemska moč je 180 kW (245 KM), največji navor pa 400 Nm. Emisije CO2 po merilih voznega cikla WLTP so 30 g/km. Octavia RS IV lahko v teoriji izključno na elektriko prevozi pot do 55 kilometrov.

Kombinacija se seveda čuti. Pospešek dobimo, ko to nedvoumno zahtevamo. Smo si pa po tihem obetali, da bo ta "elektroboost" dal še nekaj več tiste elektroeksplozivnosti, sploh pri izhodih iz ovinkov.

Še veliko več o naših občutkih pa v videoprispevku iz oddaje Avtomobilnost.