Volvo se že od nekdaj uvršča med najvarnejše proizvajalce avtomobilov. Foto: Volvo
Volvo se že od nekdaj uvršča med najvarnejše proizvajalce avtomobilov. Foto: Volvo
Volvo V70
Volvo V70 je najnovejši dosežek švedskega podjetja. Foto: Volvo
Volvo PV 444 iz leta 1944 je bil opremljen z varnostno kletko in večplastnim vetrobranskim steklom. Foto: Volvo
Volvo blesti tudi na varnostnih testih. Foto: Volvo
Sistem za zaščito pri bočnem trku (SIPS) je bil predstavljen leta 1991. Foto: Volvo
Sistem pritrjevanja otroških sedežev ISOFIX je prišel na vrsto leta 2000. Foto: Volvo
Prvi volvo je na cesto zapeljal leta 1927. Foto: Volvo

80 let delovanja so pri podjetju zaznamovali s predstavitvijo novih modelov V70 in XC70, ki so jih prvič predstavili na letošnjem avtosalonu v Ženevi.

Kot vedno so novi avtomobili varnejši in opremljeni z novimi, večjimi zračnimi blazinami, ki skupaj z nastavljivimi sedeži za otroke, močno bočno konstrukcijo in s posebnimi varnostnimi pasovi pomagajo pri učinkoviti zaščiti otrok v avtomobilu pri vseh bočnih trkih.

Otroci na prvem mestu
Varnost otrok je bila za Volvo vedno zelo pomembna. Švedi so prvi že v šestdesetih letih prejšnjega stoletja v svoje avtomobile vgradili otroške sedeže, obrnjene nazaj. Volvova filozofija je postavila smernice v varnosti. Pri podjetju so že davnega leta 1944 v model PV 444 vstavili večplastno vetrobransko steklo in tudi varnostno kletko.

Tritočkovni varnostni pasovi
Tritočkovne varnostne pasove, ki so se pojavili leta 1959, uvrščamo med najpomembnejše izume. Tehnični izum je morda rešil največ življenj v zgodovini človeštva. Sistem zaščite pred bočnimi trki (SIPS) je bil uveden leta 1991, leta 1998 mu je sledil sistem za preprečitev poškodb vratu (WHIPS).

Posebna skupina raziskovalcev
V zadnjih 37 letih se je raziskovalna skupina za trke pri Volvu učila in razvijala svoje metode na spoznanjih resničnih nesreč. Izsledki raziskav so pomagali pri razvoju mnogih vrst prihodnje tehnologije. Ko beseda nanese na vizijo prihodnosti, si Volvo prizadeva za popolno zaščito med vožnjo. To pomeni, da bi morali biti avtomobili prihodnosti opremljeni z inteligentnimi sistemi, ki bodo izboljšali budnost voznika in prevzeli nadzor v primerih, ko se voznik ne odzove pravi čas, in bi s tem lahko preprečili številne nevarne situacije.

Nove vrste tehnologije
Napredek na tem področju je že viden. Tu je npr. sistem opozarjanja v mrtvem kotu BLIS. Ta opozarja na vozila, ki so za avtomobilom v območju, ki ga v ogledalu ne vidimo. Tu je še sistem opozarjanja o morebitnem naletu CWBS s podporo za zaviranje, ki v kombinaciji z vizualnimi in zvočnimi opozorili pripravi zavore v stanje pripravljenosti in pomaga vozniku, da se ne zaleti v spredaj vozeče ali parkirano vozilo.

Tehnologija, ki je zaznamovala Volvov razvoj varnosti v avtomobilih:
1944 Varnostna kletka
1944 Večplastno vetrobransko steklo
1959 Tritočkovni varnostni pasovi na sprednjih sedežih
1960 Oblazinjena armaturna plošča
1964 Prototip prvega otroškega sedeža, obrnjenega v nasprotno smer vožnje
1966 Zmečkljiva območja za absorpcijo energije pri trku spredaj in zadaj
1967 Varnostni pasovi na zadnjih sedežih
1968 Vzglavniki na sprednjih sedežih
1969 Tritočkovni zategovalni varnostni pasovi na sprednjih sedežih
1970 Ustanovitev Volvove ekipe za preučevanje prometnih nesreč
1972 Tritočkovni varnostni pasovi na zadnjih sedežih
1972 Otroški sedež, obrnjen v nasprotno smer vožnje, in varnostne ključavnice na zadnjih vratih za varnost otrok
1973 Sklopni volanski drog
1974 Odbijači za absorpcijo energije pri trku
1974 Posoda za gorivo, postavljena pred zadnjo pogonsko gred
1978 Podporni sedež za otroka
1982 Sedeži, ki se ne vdajo pod težo potnika spredaj in zadaj
1982 Širokokotna vratna vzvratna ogledala
1984 Sistem za preprečevanje blokiranja koles pri zaviranju (ABS)
1986 Zadnja zavorna luč
1986 Tritočkovni varnostni pas na srednjem zadnjem sedežu
1987 Zračna blazina za voznika
1990 Vgrajeni podporni sedež za otroka
1991 Sistem za zaščito pri bočnem trku (SIPS)
1991 Samodejna nastavitev višine sprednjih varnostnih pasov
1993 Tritočkovni zategovalni varnostni pasovi na vseh sedežih kot del standardne opreme
1994 Zračne blazine sistema SIPS (zračne blazine za zaščito pri bočnem trku)
1997 Sistem za zaščito pri prevračanju (ROPS) (kabrioleti)
1998 Sistem za zaščito pred poškodbami hrbtenice in vratu (WHIPS)
1998 Napihljiva zavesa (IC)
2000 Otvoritev Središča za preučevanje varnosti v Göteborgu
2000 Sistem pritrjevanja otroških sedežev ISOFIX
2000 Dvostopenjske zračne blazine
2001 Volvov varnostni konceptni avtomobil (SCC)
2002 Razširjen sistem za zaščito pri prevračanju (ROPS)
2002 Razvoj računalniškega modela 'noseče' poskusne lutke za simulacijo trčenj
2002 Sistem za preprečevanje prevračanja (RSC)
2003 Inteligentni informacijski sistem za voznika (IDIS)
2003 Opozorilniki o pripetosti varnostnih pasov na zadnjih sedežih (v S40 in V50)
2003 Nova, patentirana zgradba sprednjega dela zmanjša vpliv sil ob trku
2003 Oblikovanje Volvove ekipe za preučevanje prometnih nesreč v Bangkoku
2004 Vodoodbojna stekla (WRG)
2005 Predstavitev napihljive blazine, nameščene v vratih (DMIC) v popolnoma novem Volvu C70

G. P.