S californijo smo se z začetne točke, mirnega in prijetnega kampa v okolici Kobarida v zavetju slovenskih vršacev in naše smaragdne reke, ki omogoča številne možnosti športnih užitkov v naravi, z vmesnimi postanki, na primer Mostu na Soči, odpeljali proti slovenski obali. Foto: MMC RTV SLO/Luka Gregorič
S californijo smo se z začetne točke, mirnega in prijetnega kampa v okolici Kobarida v zavetju slovenskih vršacev in naše smaragdne reke, ki omogoča številne možnosti športnih užitkov v naravi, z vmesnimi postanki, na primer Mostu na Soči, odpeljali proti slovenski obali. Foto: MMC RTV SLO/Luka Gregorič

Moramo priznati, da smo bili navdušeni, da se je Volkswagen odločil, da mednarodne novinarske vožnje nove generacije californie priredi v Sloveniji. Naša čudovita dežela predstavlja pravi “testni poligon” za preizkus tega avtodoma.

V prvem prijetnem večeru, ki smo ga preživeli skupaj, so mi novinarski kolegi, ki prihajajo z različnih koncev Evrope, izrekli nešteto pohval na račun slovenske narave. Te lepote pa, čeprav smo z njimi v stiku nekoliko bolj pogosto, vsakič znova očarajo tudi nas. Sploh, če jih lahko doživimo na pristen in preprost način, ki ga lahko omogoča le takšen avtodom.

Odgovorni pri Volkswagnu so mi zaupali, da so tokrat iskali predvsem raznolikost pokrajine, ki jim ga seveda zahodni del Slovenije v zelo kratki razdalji od Alp do Jadrana zlahka ponudi.
California nas zaradi kompaktnih mer pravzaprav nič ne omejuje in ravno to je prvi pogoj, da si lahko privoščimo pravi užitkarski dan. Torej dan za tiste, ki se raje vozimo naokrog, kot pa da bi poležavali v kampu. Za take prav takšen avtodom predstavlja svobodo in neodvisnost na počitnicah.

Ker je Slovenija zelo “kompaktna” država s številnimi raznolikostmi, vnaprejšnja priprava itinerarja pravzaprav ni bila nujna. Naš končni cilj je bil oddaljen le okoli 150 kilometrov. Vmes pa so nas čakale številne zanimive in čudovite točke, tudi takšne, ki so precej manj turistično oblegane. Foto: MMC RTV SLO/Luka Gregorič
Ker je Slovenija zelo “kompaktna” država s številnimi raznolikostmi, vnaprejšnja priprava itinerarja pravzaprav ni bila nujna. Naš končni cilj je bil oddaljen le okoli 150 kilometrov. Vmes pa so nas čakale številne zanimive in čudovite točke, tudi takšne, ki so precej manj turistično oblegane. Foto: MMC RTV SLO/Luka Gregorič

Vožnja podobna kot v osebnem avtomobilu

California je osnovana na novem multivanu, ki smo ga že večkrat pohvalili. Gre za kombi, ki je osnovan na Volkswagnovi platformi za osebna vozila, zato je vožnja zelo prepričljiva, pa tudi udobna.

Na dinamičnih ovinkih nisem imel nikakor občutka, da bi vozil velik in neroden avtodom. Pravzaprav je občutek za volanom zelo avtomobilski, tudi sedi se nekoliko nižje kot smo tega vajeni v večjih kombijih.

Za nameček pa je glede na povečano maso dovolj zmogljiv tudi turbodizelski motor, da ni težav, ko pridemo do kakšnega bolj strmega klanca. Za volanom californie je mogoče tudi vozniško uživati.

Ena najpomembnejših novosti nove californie so dvojna drsna vrata, ki omogočajo preprost dostop in zračnost. Kuhinja je torej dostopna z obeh strani. S tem pa naravo še dodatno prenesemo v naš bivalni prostor.

Če se na dopustu raje vozite naokrog, kot pa da bi udobno počivali v kampu, če je vaš tip potovanje takšen, da ne veste točno, kje boste spali naslednjo noč, če zelo radi malico pojeste kar na idilični lokaciji, na kakšni pečini, potem je california verjetno pravi avtomobil za vas. Foto: MMC RTV SLO/Luka Gregorič
Če se na dopustu raje vozite naokrog, kot pa da bi udobno počivali v kampu, če je vaš tip potovanje takšen, da ne veste točno, kje boste spali naslednjo noč, če zelo radi malico pojeste kar na idilični lokaciji, na kakšni pečini, potem je california verjetno pravi avtomobil za vas. Foto: MMC RTV SLO/Luka Gregorič

Za lažje premikanje po notranjosti vozila je najbolje, da streho dvignemo in tako dobimo stojno višino. California je opremljena z manjšim lijakom, kuhalnikom, predalom za shranjevanje pribora in hladilnikom, torej vso najnujnejšo opremo, da si lahko obrok pripravimo kar na poti. Za 15 užitkarskih minut pa je najbolje, da izvlečemo tendo in postavimo piknik prostor.

Ni čudno, da je zelo priljubljen avtodom. Ima pravzaprav zelo veliko ljubiteljev in poznavalcev. To v resnici ni nišen model, ampak Volkswagen z njim ustvarja zavidljive prodajne številke.
Tukaj je tudi zelo očitno, da avtodom kompaktnih mer nudi precej večjo fleksibilnost pri izbiri postankov, saj ni vedno zelo enostavno najti parkirnega prostora za večje vozilo, sploh v ozkih ulicah majhnih vasic, ki smo jih obiskali na naši poti.

Ima dve postelji

Zaključek je bil na obali Istre z vsemi morskimi in obmorskimi užitki. Skoraj šest ur sem se vozil, zato je zelo pomembno, da je takšen avtodom tudi vozniško prepričljiv, pa da ima tudi dovolj zmogljiv, učinkovit, pa tudi varčen pogon.

V navigacijskem sistemu smo izbrali kriterij – “izogni se avtocestam”. Roko na srce, tudi avtocestna vožnja je v Sloveniji pogosto precej “scenska”, – sploh na primer po vipavski hitri cesti, a pravi avtodomarski izlet je seveda v celoti potekal po stranskih cestah. Foto: MMC RTV SLO/Luka Gregorič
V navigacijskem sistemu smo izbrali kriterij – “izogni se avtocestam”. Roko na srce, tudi avtocestna vožnja je v Sloveniji pogosto precej “scenska”, – sploh na primer po vipavski hitri cesti, a pravi avtodomarski izlet je seveda v celoti potekal po stranskih cestah. Foto: MMC RTV SLO/Luka Gregorič

Divje kampiranje seveda v Sloveniji, pa tudi na Hrvaškem ni dovoljeno, zato smo v zavetju kampa pripravili vozilo za prenočevanje. Najprej smo dvignili streho vozila, kar storimo s preprostim pritiskom na gumb, pred tem pa smo se morali zgolj prepričati, da nad nami ni kakšne veje, ki bi lahko ovirala dvig. Na to nas s posebnim opozorilom opozori tudi sistem.
V californiji imamo na voljo dve postelji, eno v pritličju in drugo v prvem nadstropju. Precej boljša je tista zgoraj, ki je vzmetena, obenem pa je zgornji prostor tudi zelo zračen, zato imamo pravzaprav občutek, kot bi spali zunaj.

V notranjosti imamo za vse potrebščine na voljo tudi nekaj shranjevalnih mest na različnih koncih vozila, največ jih je v zadnjem delu. Ko vklopimo način za kampiranje, ki na primer pomeni, da avto ob odklepanju ne bo prižigal luči, pa lahko glavne nivoje in parametre priročno nadzorujemo na osrednjem zaslonu ali pa na manjšem zaslonu zadaj. Luči lahko ugasnemo na katerem koli gumbu znotraj vozila, z dvema hitrima pritiskoma.

Še več o vtisih iz vožnje po Sloveniji, vključno s prečudovitimi posnetki naše dežele, pa si lahko pogledate v videoreportaži iz oddaje Avtomobilnost.