Najpogosteje so senzorji nameščeni na zadku, toda tudi v sprednjem odbijaču so dobrodošla pomoč vozniku pri manevriranju z vozilom. Foto: Renault
Najpogosteje so senzorji nameščeni na zadku, toda tudi v sprednjem odbijaču so dobrodošla pomoč vozniku pri manevriranju z vozilom. Foto: Renault
Parkirni senzor
Najpogostejši so sistemi, ki z zvočnim signalom začno opozarjati voznika na oviro v območju vgrajenih senzorjev. Foto: Renault

S pomočjo parkirnih senzorjev je olajšano manevriranje z vozilom na parkiriščih oziroma povsod, kjer so v okolici vozila različne ovire. S pomočjo senzorjev se lahko voznik lažje izogne poškodbam lastnega ali tujih vozil.

Čeprav obstajajo razlike v tehničnih podrobnostih delovanja senzorjev različnih izdelovalcev je osnovni princip delovanja pri večini enak. Senzor oddaja signal in ko se razdalja med vozilom in oviro zmanjša na prednastavljeno razdaljo, začne sistem zvočno ali slikovno opozarjati voznika na razdaljo.

Zvočno opozorilo se ponavadi oglasi, ko je razdalja med vozilom in oviro manjša od približno 1,60 m. Ko se razdalja med vozilom in oviro krajša, se krajša tudi časovni razmik med posameznimi zvočnimi signali. Pri oddaljenosti 20 cm pa je zvočni signal v potniški kabini neprekinjen.

Akustični parkirni sistem v zadnjem odbijaču se ponavadi samodejno vključi, ko voznik prestavi v vzvratno prestavo. Pri nekaterih vozilih, ki imajo senzorje vgrajene tudi spredaj, pa se sistem vklopi ob zaustavitvi vozila ali zmanjšanju hitrosti. Redkeje je treba sistem vklopiti ročno.

Ročno pa je ponavadi mogoče sistem tudi izključiti, da piskanje ne bi po nepotrebnem motilo voznika in potnikov pri ustavljanju in speljevanju, na parkirišču ob vključenem motorju in podobnih situacijah.

Senzorji so največkrat vgrajeni v odbijačih že tovarniško, mogoča pa je tudi naknadna vgradnja.