Volkswagen je razkril prve skice in tehnične podrobnosti novega passat. Foto: Volkswagen
Volkswagen je razkril prve skice in tehnične podrobnosti novega passat. Foto: Volkswagen

Prvi passat je na trg pripeljal pred 41 leti, do danes pa so jih po Volkswagnovih podatkih prodali že več kot 23 milijonov. Več kot štiri desetletja tradicije bo nadaljevala osma generacije, ki so jo pri nemški znamki že začeli postopoma razkrivati. Tokrat so bile najprej na vrsti tehnične podrobnosti.

Sodeč po prvih uradnih skicah novega passata bo novinec sledil siceršnjim oblikovalskim smernicam znamke, kar med drugim pomeni znatno mero oblikovalske zadržanosti. Precej manj zadržani pa so bili očitno pri tehničnih novostih, pa naj gre za samo strukturo vozila ali seznam dodatne opreme.

Uspešna shujševalna dieta
Passat je v primerjavi s predhodnikom lažji, za približno 85 kilogramov, zasluge za uspešno shujševalno dieto pa imajo predvsem konstruktorji posameznih sklopov. Podvozje je tako lažje devet kilogramov, posamezni štirivaljni motorji tudi do 40 kilogramov, električni sistemi tri kilograme, oprema pa kar 33 kilogramov.

Zadnje je toliko bolj pohvalno, ker konstruktorji obljubljajo več opreme, vključno s številnimi naprednimi asistenčnimi sistemi. Z armature so izginili bolj ali manj vsi klasični analogni sistemi, digitalni prikazovalnik pa omogoča vpogled v delovanje samega vozila, pa tudi številnih drugih sistemov. Pri Volkswagnu izpostavljajo prikazovalnik "head-up" pred voznikom, sistem za zaviranje med mestno vožnjo in spremljanje pešcev, sistem popolne zaustavitve vozila v sili, elektronskega pomočnika za manevriranje s prikolico in nov zabavni sistem za sopotnike zadaj.

Novi dizelski štirivaljnik s 176 kW
Znane pa so že tudi nekatere podrobnosti o pogonskih agregatih, v ponudbi naj bi bili že bolj ali manj znani motorji koncerna Volkswagen z razponom moči od 88 kilovatov (120 KM) do 206 kilovatov (280 KM). Zvezda ponudbe pa bo dizelski novinec – 2,0-litrski štirivaljnik z močjo 176 kilovatov (240 KM) in navorom 500 Nm, s katerim naj bi bilo mogoče doseči tudi povprečje porabe le 5,0 litra na sto kilometrov. Med varčneže pri porabi pa naj bi se uvrstila tudi različica s priključnim hibridnim pogonskim sklopom, z bencinskim motorjem 1,4 TSI in elektromotorjem s sistemsko močjo 155 kilovatov (211 KM).

Podobo serijskega passata naj bi uradno razkrili julija, septembra ga čaka premierna salonska predstavitev v Parizu, nato pa bo še pred koncem leta pripeljal na prve evropske trge.