
Zgodila se mi je zanimiva prigoda. S toyoto C-HR sem odločno pospešil na avtocesti, tako da sem v optimalnem času dosegel hitrost 130 km/h. Tokrat pa sem po odločnem pospeševanju dobil zasledovalca. Nisem mu posvečal pozornosti, dokler me ni gospod prestregel, ko sem se slučajno ustavil na naslednjem počivališču.
Brez skrbi, nobene vroče krvi ni bilo, me je pa gospod začudeno vprašal, kako je mogoče, da je ta C-HR pospešil tako silovito. Tudi sam je namreč lastnik druge generacije Toyotinega modela. Dejal mi je, da je njegov hibridni pogon precej bolj umirjen oziroma “lenoben”, kot je rekel. Pa sem mu hitro razložil “zvijačo”, ki jo ima ta avtomobil. Moj model je C-HR s priključnim hibridnim pogonom. To pomeni, da se v dnu avtomobila skriva precej večja baterija, kot jo ima C-HR v lasti gospoda, ki me je ustavil. Sam vozi sicer vrhunsko učinkovitega, ampak “zgolj” klasičnega hibrida.

Vsakodnevna vožnja na elektriko
Pri Toyoti ima priključni hibrid baterijo s kapaciteto 13,6 kWh, kar je bistveno več od klasičnega, kar okoli desetkrat več. Priključni hibridni pogon "čez palec" omogoča, da samo na elektriko prevozimo okoli 60 kilometrov, kar bo verjetno dovolj za večino povprečnih vsakodnevnih voženj. Z elektronskimi možgani lahko takšen C-HR tudi prepozna območja nizkih emisij in pomaga ohranjati mestna središča manj emisijsko obremenjena.

Hibridna dirka
Odločili smo se, da se lotimo čisto posebne hibridne dirke. V roke smo vzeli štoparico in primerjali pospeševanji obeh hibridov na zaprtem poligonu. Razlika je bila očitna že na oko, saj je priključni hibrid že v nekaj sto metrih pridobil kar nekaj dolžin avtomobila prednosti. Veliko razliko med hibridoma pregovorno instantno odzivna električna pomoč prinaša tudi pri pospeševanjih iz zavojev.
Čeprav je Toyota naredila velik korak naprej pri dinamiki vseh svojih hibridnih vozil, pa je ravno priključni hibrid različica, ki lahko ustreza tudi tistim, ki si želijo dinamike ali vsaj blago športnega avtomobila. Priključni hibrid je torej tisti, ki z odzivnostjo nagradi voznika. Da je to mogoče, potrebuje nekaj dodatnih komponent.
O strukturi in prednosti klasičnega hibrida je za Avtomobilnost spregovoril tehnični inštruktor v podjetju Toyota Adria Sandi Štuhelj. Vabljeni k ogledu videoreportaže.
In za konec vam še enkrat spomnim na zlato pravilo priključnih hibridov. Nakup priključnega hibrida, ki ima za nekaj tisočakov večjo ceno od klasičnega hibrida, boste upravičili le, če boste avto redno in vestno priklapljali na domačo polnilnico. Mimogrede, polnilni boste lahko z največ 7 kW moči. Na ta način boste lahko prišli do prihrankov, pa tudi do vseh ostalih prednosti, ki z najboljšim iz svetov obeh energentov nagradijo tudi zahtevnega voznika.
Vabim pa vas, da s klikom na video iz oddaje Avtomobilnost, ogledate še naš r+prispevek iz prve vožnje toyote C-HR PHEV, ko smo se pogovarjali tudi s Toyotinimi inženirji.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje