Pisalo se je leto 1966, ko je Ford izdal TV-oglas, ki se začne s podivjanim konjem, nato pa s skokom terenca, v katerem dama na sovozniškem sedežu, seveda brez kakšnega varnostnega pasu, še najbolj skrbi za to, da ji ne odpihne klobuka. Gre za oglas za Fordov model bronco, ki je takrat nastal kot konkurent jeepu CJ-5 in toyoti landcruiser. Ta avtomobil je domoval čez lužo – na ameriškem trgu – in enako je veljalo tudi za štiri generacije, ki so mu sledile.
Evropejci na drugi strani ta avtomobil poznamo predvsem po nastopu v številnih ameriških filmih, TV-serijah in videospotih. Šele ob obuditvi modela s šesto generacijo pa lahko bronca prepoznamo tudi na evropskih cestah. Moram priznati, da mi je res všeč, kako se je tokrat Ford z dizajnom na sodoben način poklonil originalu. To je razvidno predvsem na maski z velikima okroglima žarometoma ter tem velikim napisom.
Neukročen konj
Da ne bi bilo dileme, da gre za nadaljevanje več kot polstoletne zgodbe, je Ford novega bronca tudi primerno označil z nekaterimi zanimivimi detajli. Prvi je letnica 1966 na prednjem steklu, v notranjosti pa najdemo ploščico, ki govori, da ta avtomobil resnično prenaša ameriški avtomobilski duh k nam v Evropo. Piše "designed, engineered, built in Michigan". In ne nazadnje ima tudi emblem neukročenega konja. Tako kot original je tudi zadnja generacija bronca popolnoma škatlaste oblike, kar priča, da gre za pravega terenca in ne le mestnega.
V notranjost se zlahka povzpnemo po zaslugi močnih ročajev in prav nič ne bo narobe, če se ob kakšni terenski avanturi vanjo povzpnemo z blatnimi čevlji ali pa umazanimi rokami.
Notranjost bronca ima zelo robustno zasnovo, ki daje takoj vedeti, da imamo opravka s terenskim vozilom, pa čeprav imamo na sredini seveda nepogrešljiv velik zaslon na dotik. Všeč nam je, da je Ford notranjost bronca opremil s številnimi velikimi fizičnimi gumbi, ki jih lahko uporabljamo tudi zunaj asfaltnih cest, ali pa če vozimo npr. z rokavicami.
V popolnoma digitalni dobi je Ford korak nazaj naredil tudi pri zaslonu pred voznikom, ki je v primerjavi z drugimi avtomobili te znamke precej osnoven. V ospredju je namreč analogni merilnik hitrosti, druge bistvene informacije za vožnjo pa se takole zelo poenostavljeno prikazujejo poleg njega.
Šestvaljni motor edina izbira
V nasprotju s športno vožnjo si pri terenski vožnji sedež praviloma nastavimo višje, predvsem zato, da lahko pred seboj dobro vidimo pot in morebitne ovire. In v broncu je preglednost po zaslugi visokega sedenja precej dobra, pa čeprav pred sabo občudujemo ta mogočen pokrov motorja, ki ob vožnji prav tako pričara del nekako ameriške vozniške izkušnje. Če naprej prek pokrova ne vidimo dobro, pa nam je lahko v pomoč preprost pritisk na gumb, ki vključi prednjo kamero. Visoko se v broncu sedi tudi na zadnji klopi. Z bronca lahko odstranimo skoraj vse zunanje dele. Najprej strešne panele, kar gre precej preprosto po zaslugi zaponk. Vrata so brez okvirja in to pomeni, da lahko tudi vrata odstranimo v celoti, ampak za to potrebujemo orodje in več časa.
V prtljažni prostor bronca dostopamo prek dvodelnih vrat, najzanimivejši element pa je čvrsta polica, ki jo preprosto izvlečemo, da dobimo priročno sedišče ob kakšnem izletu v naravo.
Bronca, ki je na voljo v Sloveniji, lahko poganja le en razpoložljiv motor. Gre za 2,7-litrski bencinski šestvaljnik, ki je podprt z dvema turbo polnilnikoma in tako razvije največ 246 kilovatov moči. Po zaslugi šestih valjev ta motor ponuja zelo prijetno zvočno kuliso, no, po zaslugi 560 Nm navora pa ob silovitem pritisku na stopalko za plin tudi precej močno pospeši.
Športni karakter motorja mora biti ob razmisleku o nakupu tega avtomobila seveda odločilen, saj ekonomičnost tukaj vsekakor ni v ospredju. Če že želite, se ob zelo umirjeni vožnji vozite z okoli 10 litri porabljenega goriva na 100 prevoženih kilometrov, ob za ta avtomobil primerni vožnji pa bo poraba goriva prej segla proti 13 litrom.
Še več o tem zanimivem avtomobilu pa v videoreportaži iz oddaje Avtomobilnost.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje