Hilux in highlander sta Toyotini vozili za zahtevne terene. Foto: MMC RTV SLO/Avtomobilnost
Hilux in highlander sta Toyotini vozili za zahtevne terene. Foto: MMC RTV SLO/Avtomobilnost

Hilux je na trgu že osem generacij in več kot pol stoletja, to pa je druga prenova zdajšnjega modela. Hilux je skovanka besed high in luxury – torej visoki luksuz. Leta 1968 je bil to delovni stroj, a so že kmalu po tem Japonci to spremenili in ga začeli oglaševati kot vozilo za vsakdanje potrebe.

Iz generacije v generacijo so izboljševali udobje, od sedenja do hrupa in varnostnih sistemov, in ga poskusili izenačiti s športnimi terenci. Najnovejša pomladitev je bolj kot estetska tehnična.

Hilux bo ostal kleni terenec

V Avtomobilnosti smo se s prenovljenim hiluxom, ki je namenjen za "težek teren", spoznavali na najzahtevnejšem teremu, vojaškem poligonu. Hilux je z zadnjo prenovo dobil tudi nov, večji in zmogljivejši 2,8-litrski dizelski motor, zmore 152 kilovatov moči (204 KM) in 500 Nm navora. Pri Toyoti navajajo, da od 0 do 100 km/h pospeši v 10 sekundah, povprečna poraba plinskega olja je 7,8 l/100 km, izpusti ogljikovega dioksida pa 204 g/km. Oba podatka sta narejena po ciklu merjenja NEDC, in ne WLTP, ki predvideva porabo goriva in izpuste v realnem prometu.

Prenovljeni hilux se lahko pohvali z osveženim podvozjem, vzmetenjem in krmilnim mehanizmom. Vzmetenje je opremljeno z novimi blažilniki, ki po zagotovilih proizvajalca bolje absorbirajo luknje in druge ovire na vozni podlagi. Foto: MMC RTV SLO/Avtomobilnost
Prenovljeni hilux se lahko pohvali z osveženim podvozjem, vzmetenjem in krmilnim mehanizmom. Vzmetenje je opremljeno z novimi blažilniki, ki po zagotovilih proizvajalca bolje absorbirajo luknje in druge ovire na vozni podlagi. Foto: MMC RTV SLO/Avtomobilnost

Pri Toyoti so nam povedali, da se Toyota sicer prilagaja modernim smernicam, vendar oblikovno, hilux pa bo tudi v prihodnje ostal kleni terenec. Kljub temu je v kabini udobneje. Največja novost je nov osempalčni osrednji zaslon, prek katerega je mogoče upravljati vse funkcije multimedijskega sistema, ki je opremljen tudi s povezavama apple carplay® in android auto™. Na seznamu opreme so tudi pametni vstop, gumb za zagon motorja, satelitska navigacija, samodejna klimatska naprava, sprednji in zadnji parkirni senzorji, avdiosistem JBL z devetimi zvočniki in 800-vatnim osemkanalnim ojačevalcem.

Sedemsedežni hibrid prvič pri nas

Druga terenska novost, ki je sploh prvič zapeljala v Evropo in Slovenijo, je veliki športni terenec s sedmimi sedeži highlander, ki je, kot se za Toyoto spodobi, hibrid.

Pri Toyoti za highlanderja obljubljajo, da hibridni pogonski sklop omogoča kar 80 odstotkov vse vožnje na brezemisijski, torej električni pogon. Foto: MMC RTV SLO/Avtomobilnost
Pri Toyoti za highlanderja obljubljajo, da hibridni pogonski sklop omogoča kar 80 odstotkov vse vožnje na brezemisijski, torej električni pogon. Foto: MMC RTV SLO/Avtomobilnost

Pod motornim pokrovom se hibridni pogonski sklop druži z 2,5-litrskim bencinskim štirivaljnikom. Skupaj vozniku ponujata 182 kW oziroma 248 konj sistemske moči, kar zadostuje, da highlander kljub štirikolesnemu pogonu, samodejnemu menjalniku in teži z mesta do 100 km/h pospeši v 8,3 sekunde.

Pospeševanje se sicer konča pri številki 180, a pomembnejše je to, da se lahko vse do hitrosti 125 km/h pelje zgolj na elektriko, hkrati lahko z njim vlečete dve toni težko prikolico.

Kako sta se oba znašla na vojaškem poligonu v Pivki in kakšne strmine smo z njima premagali, pa v prispevku iz oddaje Avtomobilnost.