Toyota aygo X je edinstven predstavnik v razredu mini mestnih vozil z dvignjenim podvozjem in preglednejšim sedenjem. Foto: MMC RTV SLO/Toyota
Toyota aygo X je edinstven predstavnik v razredu mini mestnih vozil z dvignjenim podvozjem in preglednejšim sedenjem. Foto: MMC RTV SLO/Toyota

Kaj imajo skupnega legendarni roadster Mercedes-Benz 230 SL iz let’s 1963, ikonični Peugeot RCZ in novi Toyotin aygo? Odgovor je pagoda.

Ne koničasta kot pri izvirnem azijskem šotoru. To bi bilo na cesti videti res smešno. Dvojna izboklina je v primeru mercedesa pač poskrbela za takšen vzdevek, ki se je nato v avtomobilizmu prijel nasploh.

X pomeni križanec

Zakaj takšna streha? Ker z novo generacijo to ni več aygo, ampak aygo X. X pomeni, da je postal križanec. Pri Toyoti so nam povedali celo, da je predstavnik razreda križancev segmenta A, se pravi edini predstavnik. Dobil je nekaj terenske šminke, a bolj bistveno je, da je avto za centimeter bolj oddaljen od tal, za pagodo pa je zaslužen podatek, da je sedalo prednjih sedežev za pet centimetrov in pol višje. Da potnika ne bi bila stlačena v strop, so streho izbočili.

Aygo X želi izstopati po oblikovni plati, da bo najbolj domač v mestu, pa nakazuje tudi majhen obračalni krog. Foto: MMC RTV SLO/Toyota
Aygo X želi izstopati po oblikovni plati, da bo najbolj domač v mestu, pa nakazuje tudi majhen obračalni krog. Foto: MMC RTV SLO/Toyota

Samostojni projekt Toyote

Mešanje različnih avtomobilskih razredov je zdaj že res preraslo vse okvire zdrave pameti. To je že skoraj tako absurdno, kot tisto, da je suzuki jimmy postal svetovni mestni avto leta. Če vprašate nas, govorimo o aygu kot o začinjenem mestnem malčku.

Postavljen je na isto modularno platformo kot yaris in yaris cross. Foto: MMC RTV SLO/Toyota
Postavljen je na isto modularno platformo kot yaris in yaris cross. Foto: MMC RTV SLO/Toyota

Novi aygo X nima nič več skupnega s Citroënom in Peugeotom kot v preteklosti, ampak so avto zasnovali v evropskem razvojnem centru, ki deluje pod okriljem Toyota Motor Europe in je tudi namenjen evropskim voznikom. Temelji na Toyotini globalni arhitekturi TNGA-B, ki je bila osnova tudi za zadnji yaris in yaris cross. Še nekaj zanimivih poudarkov, ki smo jih izluščili v Avtomobilnosti na prvem zmenku z aygom X pa je, da to ni hibrid, ima majhen bencinski motor in menjalnik CVT, kar naj bi voznikom koristilo pri ravninskih mestnih vožnjah, kjer bo mali križanec najbolj domač. Avto je zelo gibčen, obračalni krog je le 9,4 metra. Pa tudi poraba goriva naj bi bila zelo ugodna. Pod petimi litri bencina na 100 kilometrov. Preizkus v Avtomobilosti sledi, ko bo avto uradno zapeljal na ceste.

Še podrobneje lahko avto spoznate v videoprispevku iz oddaje Avtomobilnost. Toyotini strokovnjaki so nam predstavili ozadje svoje novosti.