Pri Toyoti vsako leto pripravijo poseben dogodek. Kenshiki se imenuje, kar v prevodu pomeni seznanjanje. Letos so nas seznanili s posebno novostjo. Toyota je preteklo leto na tem dogodku najavila 100-odstotno električni baterijski avtomobil, zdaj pa nam ga je v živo tudi predstavila.
Da, prav ste prebrali, ne samo hibrida, tudi ne samo priključnega hibrida, tudi ne električnega avtomobila, ki elektriko sproti generira iz vodika, ampak tudi izključno 100-odstotno električni avtomobil, ki ima vso električno zalogo samo v baterijah.
Toyota le na trg baterijskih 100-odstotno električnih vozil
In to je posebno, ker so pri Toyoti večkrat povedala, da sicer verjamejo v baterijske električne avtomobile, a samo za točno določene namene. bZ4X pa je družinski SUV na elektriko, ki je lahko prvi avtomobil v družini.
Slovenec Tom Fux, višji podpredsednik Toyota Motor Europe, je ob tem za Avtomobilnost povedal: "Naj poudarim, da mi do zdaj nismo govorili drugače. Že zadnjih 25 let, od predstavitve prvega priusa, poudarjamo, da bodo elektrificirana vozila stvar prihodnosti. Dejali smo, da je hibrid osnova, da enkrat sploh pridemo do električnega avtomobila. Novo je to, da smo zdaj ocenili, da je čas tudi za 100-odstotno električna vozila. Stranke so danes veliko hitreje pripravljene sprejeti električni pogon. Pripravljene so ga uporabljati za širši namen dejavnosti, zaradi tega smo tudi mi sledili temu in zato smo predstavili prvi električni SUV."
Prihajajo novi električni modeli
bZ4X je zgolj začetek Toyotinega baterijskega električnega obdobja, na novi platformi za električne avtomobile pa je že pripravljena naslednja peterica BZ-jev. Obljubljajo 450 kilometrov normnega dosega, tudi hitro polnjenje s 150-kilovatnim polnilcem, a zanimivo, da svojemu pionirju niso nadeli oznake cross. Kajti naslednje prednosti poudarja le redkokatera električna znamka.
Matthew Harrison, predsednik Toyota Motor Europe nam je povedal: "RAV4 se na terenu razmeroma dobro obnese, rekel pa bi, da je bZ4X boljši, primerljiv celo z land cruiserjem. Tako dober je."
Naloga dogodka Kenshiki je ponuditi tudi pogled dlje v prihodnost. In naslednja faza elektromobilnosti so baterije v trdnem agregatnem stanju.
Fux pravi: "To je res. Razvijamo take baterije. Začeli bomo s hibridnimi avtomobili, pri katerih potrebujemo izjemno kratke čase polnjenja in praznjenja baterije. V teh vozilih bodo prišle bolj prav kot v električnih vozilih. Seveda pa je načrt, da bomo to tehnologijo pripeljali tudi v električna vozila. Ne morem pa povedati, kdaj se bo to zgodilo. Zagotovo pa se bo to v hibridnih vozilih zgodilo pred letom 2030."
Učinkovite in lažje baterije
V hibridnem samopolnilnem električnem vozilu pa najdemo tudi Toyotin dosežek za današnje čase.
"Bipolarna baterija je nova tehnologija baterije. Zasnovana je na nikelj-metalni hibridni bateriji. Ta baterija omogoča za 50 odstotkov zmanjšanja teže in količine energije. S tem ko zmanjšujemo težo, zmanjšujemo tudi potrebo po redkih kovinah," pojasnjuje Fux.
Zakaj je to dosežek za današnje čase?
Gerald Killman, višji podpredsednik pri Toyota Motor Europe, pravi: "Prav tako napredno smo razmišljali pri baterijah litij-ionskih. Zaradi izkušenj smo prepričani, da lahko znižamo ceno litij-ionskih baterij za električna vozila za 30 odstotkov ali več."
Baterije z manj redkimi kovinami so del hibridnega pogona 5. generacije in prvič so ta sklop vgradili v novega crossa, v prvo corollo cross.
SUV-ofenziva se nadaljuje
Killman je pojasnil, zakaj še en SUV v ponudbi: "C-HR je še vedno pomemben predstavnik tega razreda. Vendar vidimo priložnost, da ustrežemo kupcem, ki potrebujejo več prostora in praktičnosti."
Govorimo torej o občutno prostornejšem SUV-ju, kot je yaris cross. Gre za avtomobil, pri katerem ima razum več veljave kot pa čustva. In prvi vtis nam pravi, da bi znal kar močno vznemiriti trgovce s konkurenčnimi SUV-ji.
Toyota računa na vodik
Vrnimo se v prihodnost. Tudi tokrat so bili na dogodku v ospredju projekti, vezani na gorivne celice, videli smo tudi nekaj konkretnih možnosti rabe miraievega pogona. Vodik pa so na tokratnem Kenshikiju prikazali tudi v drugačni vlogi. Kot gorivo za klasičen bencinski motor.
V tem primeru ne gre za popolnoma ničelno ogljično vozilo, gre za enak pristop, kot so ga izbrali že številni proizvajalci letal, čezoceanskih tovornih ladij in drugih gigantskih strojev. To je ideja, ki so jo recimo marsikateri avtomobilisti, kot na primer BMW že zdavnaj pokopali, saj lahko pri običajnih avtomobilih z elektriko rešimo več muh na en mah. Na primer v dirkalniku, sploh za daljše relacije, kot je recimo reli, bi takšna ideja morda celo imela smisel. Ker, pragmatično gledano, cilj ni to, da ves vozni park elektrificiramo. Cilj je očistiti naše ozračje!
"Električni avtomobili bodo verjetno predstavljali večji segment dekarbonizacije. V določenih primerih vseeno ne bodo primerni. Tudi mi menimo, da bomo v obdobju, dokler ne bo postavljena infrastruktura, ne bo dovolj polnilnih mest, črpalk z vodikom, dokler ne bomo imeli prave tehnologije baterij, ki bodo dejansko omogočile, da bo električni avtomobil dostopen za vse, še vedno potrebovali priključne hibride in tudi klasične samopolnilne hibride," končuje Fux.
V zadnji izjavi se kaže tudi razlog, zakaj Toyota na nedavnem okoljskem forumu v Glasgowu ni podpisala tiste tako močno pričakovane zaveze.
V videu iz oddaje Avtomobilnost preverite, zakaj so se pri Toyoti tako odločili. Vabljeni k ogledu.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje