Pri Toyoti bolj kot na priključne hibride stavijo na preverjeno hibridno tehnologijo. Že za prihodnje leto napovedujejo prihod vozila na gorivne celice.
Trend proizvodnje hibridov, predvsem priključnih, ki so zmožni vožnje le na električni pogon, je v porastu. Pri Toyoti, kjer so v 17 letih prodali sedem milijonov hibridov, menijo, da so njihove prodajne številke dokaz, da je njihova hibridna tehnologija dobra in da se zato ne bodo spustili v srdit boj za kupce priključnih hibridov.
Auris uspešnejši kot prius plug-in
Kot dokaz so pri Toyoti navedli primer priključnega hibrida priusa plug-in, ki je prodajno manj uspešen kot klasični hibridni auris, pa tudi prius. "Vemo, kaj deluje," pravi Toyotin produktni vodja Karl Schlicht in dodaja: "Mit, da je naša hibridna tehnologija doživela vrhunec in da bomo morali v svoje modele vgrajevati le litijeve baterije in proizvajati vozila za polnjenje z vtičniki, je močno pretirana."
Schlicht potencial v klasičnih hibridih vidi tudi zato, ker so zelo zanesljivi, hkrati pa se stroški izdelave nižajo. "Baterij kupec niti ne vidi," na kritike o uporabi vrste akumulatorja odgovarjajo pri Toyoti in poudarjajo, da je pomembneje, da tehnologija dobro deluje v mestu. Kritike so letele tudi na hrup brezstopenjskega CVT-menjalnika. "Zavedamo se, da mora biti avtomobil, pa čeprav je hibrid, zabaven za vožnjo. Prizadevamo si za to. To še ne pomeni, da se moramo v celoti obrniti k proizvodnji priključnih hibridov," dodaja.
Gorivne celice že leta 2015
Pri Toyoti pa so na avtosalonu v Parizu napovedali lepšo prihodnost vozilom na vodik in predstavili koncept FCV. Potrdili so, da bodo leta 2015 začeli serijsko proizvodnjo. "Koncept FCV ni napoved, da bomo tehnologijo razširili na več modelov, ampak dokaz, da verjamemo v prihodnost pogona na vodik. Jasno je, da ne bomo ponudili le enega vozila. Sledili bomo določenemu vzorcu."
Prednosti pogona na vodik je več. Vodik se lahko dobi iz naravnih virov energije, kot sta sonce in veter, reagira s kisikom iz zraka in ustvarja električno energijo. Vodikove gorivne celice skupaj z električno energijo iz baterij naj bi zadostovale za več kot 500 kilometrov poti, čas polnjenja rezervoarja naj bi bil le tri minute, za nameček pa iz izpušne cevi izhaja samo vodna para.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje