Fendt 936 vario je traktor v pravem pomenu besede. Foto: RTV SLO
Fendt 936 vario je traktor v pravem pomenu besede. Foto: RTV SLO
Fendt 936 vario
Fendt 936 vario
Na traktor se lahko namestijo tudi dodatne gume, ki še povečajo stabilnost traktorja. Foto: RTV SLO
Fendt 936 vario
Takšen je zadek namenjen za priključke seveda. Foto: RTV SLO

Nemška tovarna Fendt iz Marktoberdorfa na jugu Nemčije se je s tem traktorjem postavila na sam vrh tehnološko dovršenih traktorjev.

Zelo dobro se obnese tudi na cesti

Fendt 936 vario ima veliko delovno zmogljivost pri obdelovanju kmetijskih površin ter udobno in pregledno voznikovo kabino, ki spominja na kabilo letala ali vesoljske ladje, saj je traktor mogoče voziti tudi z igralno palico (joystickom), tako da vožnja z njim spominja na igranje računalniške igrice. Poganja ga 7,1-litrski šestvaljni dizelski motor z močjo do 259 kW (360 KM), ki ima vgrajeno elektronsko hitrostno blokado pri 60 kilometrih na uro, sicer bi lahko pospešil do 90 ali celo 100 kilometrov na uro. Tudi pospeški niso slabi - do 60 kilometrov na uro pospeši v šestih sekundah. Verjetno ni treba dodati, da se tudi na cesti zelo dobro obnese, saj ima poseben sistem za nadzor stabilnosti (FSC), ki omogoča varno in udobno vožnjo. V ospredju je tudi nova zasnova koles z integralnim sprednjim delom ter največjo dovoljeno težo do šestnajstih ton, kar dovoljuje izredno vlečno moč in delovno zmogljivost. Povedati moramo tudi, da so se pri razvoju tega modela oprli na že uveljavljeni in preizkušeni model 900 vario.

Traktor lahko vozi sam

Fendt 936 vario je dolg 5,6 metra, visok tri metre in pol, zadnji gumi pa merita v širino prek 70 centimetrov. Spredaj in zadaj ima vse priključke za kmetijsko delo (vse nadzira elektronika), kabina za voznika pa ima vse, kar imajo najboljši avtomobili – odlično vzmeten sedež, klimatsko hlajenje, elektronski pomik, CD-player, radijski sprejemnik, dovolj odlagalnih površin za pijačo in še kaj. Poleg tega ima tudi program za samodejno vožnjo s pomočjo GPS navigacije, kar pomeni, da traktor lahko vozi in obdeluje kmetijsko površino povsem sam - podobno kot avtopilot v letalu!

Novost je tudi vpadljiva oblika, ki so jo zasnovali v oblikovalskem oddelku nemškega avtomobilskega velikana Porscheja, veliko pozornosti so še posebej namenili pokrovu motorja, obliki luči in posebni kabini x5.