Novi crosstouran boste spredaj prepoznali po mreži hladilnika iz matiranega kroma, delno črnih ohišjih žarometov, črnih zaščitnih letvah in - zlasti na spodnjem delu - novo oblikovanem odbijaču s serijskima meglenkama. Posebnost: črne, brazdaste obloge v predelu usmernika zraka, kakršne običajno vidimo pri športnih terencih. Foto: Volkswagen
Novi crosstouran boste spredaj prepoznali po mreži hladilnika iz matiranega kroma, delno črnih ohišjih žarometov, črnih zaščitnih letvah in - zlasti na spodnjem delu - novo oblikovanem odbijaču s serijskima meglenkama. Posebnost: črne, brazdaste obloge v predelu usmernika zraka, kakršne običajno vidimo pri športnih terencih. Foto: Volkswagen

Gre za že tretjo različico cross. Prvega iz zbirke je VW predstavil leta 2006, in sicer crosspola, ki se je do danes izkazal za uspešnega, januarja 2007 pa še drugega -crossgolfa.

Vozila cross odlikuje višje podvozje, markantnejša karoserija in sodobni značaj. Nemci so pri najnovejši pridobitvi poudarili prilagodljivost, prostornost in domiselno zasnovo.

Agresiven videz
Enako kot modela crosspolo in crossgolf tudi izvedbo crosstouran zaznamujejo robustne zaščitne letve, masivne obloge kolotekov, spremenjena odbijača in novo oblikovana aluminijasta platišča. Spredaj so na 17-palčna platišča tipa "funplay" nameščene pnevmatike širine 215 mm, zadaj pa pnevmatike širine 235 mm. Vzporedno s tem so povečali širino koloteka, podvozje pa je povišano za 12 mm.

Stransko podobo crosstourana zaznamujejo črne karoserijske obloge v predelu vrat, pragov in blatnikov. Letve na vratih ter iz enake črne brazdaste plastike izdelane obloge pragov in kolotekov služijo kot učinkovita zaščita pred parkirnimi poškodbami, obenem pa poudarjajo robustnost zunanjosti vozila. Enako kot montažni deli so tudi vratni ročaji športno črne barve. Foto: Volkswagen
Na črne nosilce so pritrjene serijske strešne letve iz srebrno eloksirane kovine. Zadek. Zadku crosstourana dajejo individualen pečat zadnje luči s temno osnovno enoto in skladno s celotno zasnovo prav tako robustno oblikovan odbijač z neprekinjeno, črno oblogo. Foto: Volkswagen
Prostorna notranjost crosstourana omogoča neproblematičen prevoz gorskih koles, jadralnih padal ali kakšnega drugega športnega rekvizita. Ne glede na vse praktične vidike naj bi bil novi enoprostorec s svojo individualno opremo alternativna rešitev za vse tiste, ki ljubijo športno in robustno zasnovana vozila. Foto: Volkswagen
V notranjosti crosstourana pridejo do izraza barve. Notranjost opredeljujejo nove tkanine, materiali in barve, npr. sveža oranžna. Vsi so bili zasnovani prav za novo različico cross. V kombinaciji z že tako izjemno prilagodljivo in ergonomsko zasnovano notranjostjo, možnostjo sedmih sedežev in maksimalno prtljažno prostornino do 1.989 litrov je crosstouran vozilo, ki je doraslo vsem izzivom. Foto: Volkswagen
Za pogon crosstourana skrbijo gospodarni štirivaljni motorji. Razpon njihove moči sega od 75 kW (102 KM) do 125 kW (170 KM). Posebnost med bencinskimi motorji sta motorja TSI z direktnim vbrizgavanjem goriva; kompresor, turbopolnilnik in zmanjšanje gibne prostornine so v svetovnem merilu zmagovalna kombinacija pri razmerju med močjo, navorom in porabo goriva. Obe TSI-različici crosstourana sta kljub svoji znatno večji moči varčnejši od običajnega bencinskega motorja s 102 KM. Še posebej zanimiv je motor TSI s 170 KM, ki je serijsko kombiniran z inovativnim avtomatskim menjalnikom DSG: kljub največji hitrosti 206 km/h porabi crosstouran TSI v povprečju le 7,8 litra goriva na 100 km, kar je 0,5 litra manj od že sicer varčnega osnovnega modela. Foto: Volkswagen
Zmogljivi in obenem varčni so tudi trije motorji TDI za novi CrossTouran; njihova moč znaša od 77 kW (105 KM) do 125 kW (170 KM). Vsi so serijsko opremljeni s filtrom za trdne delce in v povprečju porabijo med 6,2 in 7,0 litra goriva. Poleg tega so - kot oba motorja TSI - na voljo v kombinaciji z avtomatskim menjalnikom DSG. Foto: Volkswagen
Slovenski kupci že lahko naročijo vse tri različice družine cross: crosspolo, crossgolf in crosstouran. Foto: Volkswagen