Največja hitrost zgolj z elektromotorjem ob dosegu približno 50 kilometrov je 130 kilometrov na uro. Foto: MMC RTV SLO/David Šavli
Največja hitrost zgolj z elektromotorjem ob dosegu približno 50 kilometrov je 130 kilometrov na uro. Foto: MMC RTV SLO/David Šavli

Ko omenimo znamko Jeep, večina pomisli na robustne, okorne, a zmogljive terence. Te marsikdo laično poimenuje jeep, zato še enkrat – niso vsi terenci jeepi, so pa vsi jeepi bolj kot ne terenci. Preprosto, mar ne?

Oblikovnih razlik v primerjavi z običajno gnanimi različicami ni, bližnji pogled pa razkrije modro barvo, s katero so dodatno obarvani napisi na avtomobilu. Seveda so dodana še vratca, za katerimi se skriva polnilna vtičnica.

Na hišni vtičnici lahko baterijo polnimo z močjo 2,3 kilovata, največja moč polnjenja je 7,2 kilovata, kar je običajno za priključne hibride. To pomeni, da je tudi na hitrih polnilnicah polnjenje razmeroma počasno. Foto: MMC RTV SLO/David Šavli
Na hišni vtičnici lahko baterijo polnimo z močjo 2,3 kilovata, največja moč polnjenja je 7,2 kilovata, kar je običajno za priključne hibride. To pomeni, da je tudi na hitrih polnilnicah polnjenje razmeroma počasno. Foto: MMC RTV SLO/David Šavli

Nima ravnega dna

Tudi v notranjosti ni bistvenih oblikovnih sprememb. Počutje je na račun že serijsko boljše opreme priključnega hibrida dobro. Če so bili včasih predvsem dizelsko gnani jeepi že skoraj moteče glasni, novi compass prinaša povsem drugo vozniško izkušnjo. Da, tudi jeep je lahko tih in uglajen.

Ker je baterijski sklop s kapaciteto 11,4 kWh spravljen v predoru med sedeži, prostornost ni okrnjena, ni pa ravnega dna, ki ga ponuja večina električnih ali priključno-hibridnih avtomobilov.

Litij-ionsko baterijo, sestavljeno iz osmih modulov s po dvanajstimi celicami in kapaciteto 11,4, so vgradili v sredinski greben in pripomore tudi k nižjemu težišču. Foto: MMC RTV SLO/David Šavli
Litij-ionsko baterijo, sestavljeno iz osmih modulov s po dvanajstimi celicami in kapaciteto 11,4, so vgradili v sredinski greben in pripomore tudi k nižjemu težišču. Foto: MMC RTV SLO/David Šavli

1,3-litrskemu turbo-bencinskemu motorju, ki ponuja 132 kW, pomaga električni sklop s 45 kW, ki ga sestavljata električni motor oziroma generator na prednji osi, zelo pomemben dodatek pa je elektromotor na zadnji premi, ki doda 44 kilovatov. Med bencinskim motorjem spredaj in elektromotorjem zadaj ni mehanskih povezav, ampak delujeta neodvisno drug od drugega, seveda pod nadzorom elektronike. Tako je vozniku v vsakem trenutku na voljo tudi štirikolesni pogon, zaradi katerega se tudi z "električnim" compassom lahko brezskrbno podamo na še tako zahteven teren.

Kako se je priključno-hibridni compass obnesel na testu Avtomobilnosti, pa v videoprispevku.