Za izpolnjevanje standarda Euro 6 lahko avtomobili izpustijo le 0,0045 grama drobnih prašnih delcev na kilometer. Toda avtomobili v resnici ustvarijo več tovrstnih delcev, med drugim z zaviranjem. Z drgnjenjem zavornih oblog ob zavorne kolute namreč nastajajo škodljivi prašni delci, ki se nabirajo v človeških organih.
Zakonodajalci, ki so se do zdaj osredotočali predvsem na izpuste, ki jih povzročajo motorji, se s tem še niso začeli ukvarjati. Toda s tem se že ukvarjajo nekatera podjetja, ki razvijajo sisteme oziroma filtre za prašne delce na zavorah.
Eno od trenutno vodilnih podjetij na tem področju je francoski Tallano, ki je v sodelovanju z javnim prevoznim podjetjem SNCF poskusno na nekatere pariške avtobuse začel vgrajevati sistem za »lovljenje« prašnih delcev, Tamic. Sistem obsega predelavo zavornih čeljusti z majhno turbino, ki vsesava prašne delce v posebno posodo.
Podoben sistem, imenovan Brake Dust Particle Filter, razvija tudi nemško podjetje Mann+Hummel. Tega že preizkušajo nekateri avtomobilski proizvajalci, med drugimi Volkswagen.
Sistem, ki je nekoliko preprostejši od Tamica in po obliki spominja na zavorno čeljust, je pri osebnih avtomobilih nameščen na zgornjem delu zavornega koluta, pri dostavnikih pa na levi strani. Sestavlja ga kovinska mreža z materialom, ki absorbira prašne delce, ti pa se shranjujejo v majhne vrečke.
Sistem med drugim odlikuje trajnost, saj ga je treba zamenjati le ob zamenjavi zavornih oblog.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje