Fiatov malček je kot nalašč za presenetljivo zmogljiv in varčen dvovaljnik. Foto: M. Kr.
Fiatov malček je kot nalašč za presenetljivo zmogljiv in varčen dvovaljnik. Foto: M. Kr.

Fiatov nagrajeni dvovaljnik tudi na slovenski trg prihaja najprej vgrajen v fiat 500 in njegovo kabrio različico 500C, sledila pa bo lancia Y.

Kot poudarjajo pri izdelovalcu, je motor z uradnim nazivom »TwinAir Turbo« začetnik nove družine motorjev. Dvovaljnik s turbinskim polnilnikom, kljub majhni gibni prostornini 875 kubičnih centimetrov zmore presenetljivih 62,5 kW moči (85 KM), kar je več kot dovolj za zagotavljanje dinamike malčku, kot je fiat 500. V primerjavi s klasičnim 1,2-litrskim štirivaljnikom ima novi dvovaljnik za 23 odstotkov več moči in za 30 odstotkov boljši indeks zmogljivosti, njegove zmogljivosti so povsem enakovredne 1,4-litrskemu motorju, poraba goriva pa je za 30 odstotkov manjša kot pri omenjenem. Po tovarniških podatkih je poraba goriva na sto prevoženih kilometrov v mestu le 4,1 litra, na vsak kilometer pa motor izpuha 95 gramov ogljikovega dioksida. V kombinaciji s samodejnim menjalnikom pa je oboje celo nižje, poraba 4,0 litra in izpuh 92 gramov.

Na slovenskem trgu je za najcenejšo kombinacijo opreme in motorja 0,9 twinair turbo v fiatu 500 treba odšteti 13.300 evrov v fiatu 500C pa 15.300 evrov.

Princip delovanja motorja, ki je letos osvojil štiri prestižne nazive na izboru motorjev leta, temelji na tehnologiji, uporabljeni pri Fiatovih motorjih multiair. Poenostavljeno povedano so pri novem dvovaljniku celoten sistem le prepolovili. Hod sesalnih ventilov uravnava elektrohidravlično krmiljenje, ki ga nadzoruje elektronski modul, kar v primerjavi s klasičnim motorjem omogoča hitrejše in bolj nadzirano izgorevanja za vsak vžig posebej.

Dvovaljnik tako porabi manj goriva, izpuha manj ogljikovega dioksida ima pa večjo moč in navor ter boljšo odzivnost. Hitrejši je tudi zagon motorja, ki je manjši in zavzema manj prostora v motornem delu malčka. Posledično to med drugim pomeni tudi, da ima fiat 500 z dvovaljnikom manjši rajdni krog in je še primernejši za manevriranje po mestnih ulicah.