Hači-roku. GR hači-roku, nova Toyota GR86. Vozili smo jo ekskluzivno v še malo zamaskirani predserijski različici. Športni avtomobil smo preizkusili na dirkališču Castelloli v bližini Barcelone.
Zakaj? To dirkališče je zelo tehnično, zelo zavito, veliko je zaprtih zavojev. In s temi svojimi lastnostmi je temu avtomobilu pisano na kožo.
GR86 je avto za dirkaške zanesenjake. In to je to. Namenjen je čistemu vozniškemu užitku. Pod motornim pokrovom je atmosferski boksermotor in pogon na zadnji kolesni par. To je avto za tiste, ki želite preprosto izklopiti vsa vozniška pomagala, vso elektroniko in se po starem spoprijeti z volanom, stopalkami in tudi ročnim menjalnikom.
Analogen avto za digitalno dobo
To je analogen avto za digitalno avtomobilsko dobo. In nas je ta športni dinozaver že po nekaj krogih v Barceloni vozniško popolnoma prepričal. Kaj pravzaprav razkriva pogled v njegovo drobovje?
Herwig Daenens, tehnični vodja evropske Toyote je za Avtomobilnost povedal, kaj želi Toyota sporočiti s tem avtomobilom?
"Geslo Analogni avto za digitalno dobo pomeni, da bo GR 86 popoln športni avtomobil brez pretiranih dodatnih ali tehničnih pripomočkov. Pozornost je namenjena zgolj voznim lastnostim. Mislim, da je to eno izmed zadnjih tovrstnih vozil."
Za naš vaku doki, torej z adrenalinsko dozo pospešen utrip srca, poskrbi srce GR86, ki ga predstavlja 2,4-litrski atmosferski bokserštirivaljnik.
Gre za protibatni motor, kjer se valji premikajo horizontalno v nasprotnih smereh. Motor ima v primerjavi s svojim predhodnikom iz modela GT86 zdaj večjo prostornino, s tem pa tudi več moči in navora.
Kakšne so bile izboljšave na motorju in zakaj je dober boksermotor?
Daenens pravi: "Največja prednost bokserja je, da je raven. Leži nizko, zato je lahko pokrov nizek in voznik ima pregled nad cesto. Nad kolesom je izboklina, tako da voznik natančno vidi, kje so sprednja kolesa."
Otrok Gazoo Racinga
Ta avto je torej klasika, ki nadaljuje pot svojega predhodnika, športnega kupeja GT86. Eno izmed poslanstev slednjega je bila tudi relativna cenovna dostopnost.
Čeprav se tukaj skriva ekspertiza Toyotinega športnega oddelka Gazoo Racing, ki žanje uspehe v elitnih razredih avtomobilskega športa, so pri Toyoti dejali, da je glavno poslanstvo tega avtomobila odpreti GR-svet, da bi ga lahko užilo več in več navdušencev. To je torej vaša vstopnica.
Stopničko višje stojita modela GR yaris in GR supra, s čimer je Toyotina športna družina vse širša in bogatejša. Daenensa smo vprašali tudi, zakaj se pri Toyoti sploh gredo vse to?
"Za vse je kriv naš veliki šef Akio Toyoda. Po žilah se mu pretaka bencin. Zelo se zavzema za tovrstne avtomobile v naši ponudbi. Tudi sam je izvrsten voznik in dirkač."
Dolga zgodovina Toyote na relijih
Vsi Toyotini šefi seveda niso bili navdušenci nad avtomobilskim športom.
V prvih desetletjih po drugi svetovni vojni so japonski avtomobili sloveli predvsem kot izjemno zanesljivi. A Japoncem ta sloves ni bil dovolj. S svojim inženirskim znanjem so želeli premagovati evropske in ameriške tekmece tudi na avtomobilskih dirkah.
Naloga dirkalnikov je bila, da bi vozniki po svetu ob japonskih avtomobilih začeli vklapljati tudi čustva in strast. Toyota je morala postati tudi malo nevarna.
Američane so skušali prepričati z zmagami celice v kraljevskem razredu prvenstva IMSA GT, Evropejce pa z uspehi na svetovnem prvenstvu v reliju.
V zadnjih letih je Toyotin dirkaški program dobil nov zagon z osvajanjem naslovov v reliju, tem pa so dodali tudi zmage na legendarnih dirkah 24 ur le mansa in reliju Dakar.
V pol stoletja Toyotine dirkaške zgodovine se je nabralo preveč legendarnih dirkalnikov, da bi jih lahko našteli. Današnji uspehi ekipe Gazoo Racing pa zagotavljajo močno platformo, na podlagi katere Toyota razvija nove tehnologije in tehnike, ki jih je mogoče prenesti z dirk v serijske avtomobile.
Zakaj potrebujemo take avtomobile? Kaj voznik občuti, ko vozi tak avto? To je za oddajo Avtomobilnost povedal eden najboljših dirkačev pri nas Andrej Jereb. Vabljeni k ogledu videoposnetka iz oddaje Avtomobilnost.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje