Lastnik starodobnika, predelanega v električno vozilo, ima lahko povsem samosvoje želje, lahko dobi dva motorja, ki žabo potegneta prek dvesto kilometrov na uro, baterij pa je lahko tudi za bistveno več kot za dvesto kilometrov običajnega dosega. Foto: MMC RTV SLO/David Šavli
Lastnik starodobnika, predelanega v električno vozilo, ima lahko povsem samosvoje želje, lahko dobi dva motorja, ki žabo potegneta prek dvesto kilometrov na uro, baterij pa je lahko tudi za bistveno več kot za dvesto kilometrov običajnega dosega. Foto: MMC RTV SLO/David Šavli

Na prste ene roke lahko preštejemo tiste avtomobile, ki so ob prihodu na trg svet tako stresli, kot ga je citroen DS. S tehnologijo je za več deset let presegel vse, kar se je takrat pojavilo na salonu novih avtomobilov. Z obliko je zaznamoval vse, kar se je premikalo v prihodnosti.

DS velja za enega najboljših industrijskih dizajnov 20. stoletja, lepota ali romantika na štirih hidravlično vzmetenih kolesih, ki je pri nas dobil ime žaba. V Kopru smo v Avtomobilnosti našli ekipo strokovnjakov in ljubiteljev avtomobilov, ki so žabo spremenili tako, da je videti še bolje.

Baratislav
Baratislav "Bata" Andjelković je priznani restavrator starodobnih vozil. Foto: MMC RTV SLO/David Šavli

V Sloveniji s posebnim namenom

Pogovarjali smo se z Baratislavom "Bato" Andjelkovićem, ki se je rodil v Srbiji, od leta 1998 pa živi v Belgiji. Poklicni restavrator starodobnikov je zadnjih 20 letih sam obnovil številne modele citroena DS, moje prve ljubezni, vozil znamke Rolls-Royce, bentleyjev, aston martinov, jaguarjev, mercedesov. "Če naročite kaj posebnega pri Bratislavu Andjelkoviću, moram biti petkrat boljši od vsakega Johna, Pierra, Hansa, da ohranim isto raven," pravi sogovornik, ki je v Slovenijo, v Koper, prišel s posebnim namenom: "Za Koper sem se odločil, ker je eno od zgolj šestih mest na svetu, kjer so izdelovali DS in druge citroene. Zato sem v Kopru. Zaradi Tomosa, Cimosa. Zgodovino imamo. Chaprona bomo zdaj izdelovali samo v Kopru."

V Kopru nastajajo prav posebna vozila. Foto: MMC RTV SLO/David Šavli
V Kopru nastajajo prav posebna vozila. Foto: MMC RTV SLO/David Šavli

Končna cena je vrtoglava

Današnja zgodba ne govori o običajnih citroenih, ampak o tistih najdražjih. Kolikšna je cena zarjavelega kosa pločevine, ki ga bo restavriral? "Presunilo vas bo. Chapron v takem stanju stane 80.000 evrov. Zato pozneje stane od 250.000 do 400.000 evrov, ko ga obnovimo. Kajti to je del zgodovine," pravi sogovornik.

Ampak njegov posodobljen cabrio DS je poseben tudi zaradi električnega pogona. "Prepričan sem, da se bo kdo kmalu odločil, da ta lepotec ne sme več voziti po cesti. Želim ga obdržati na cesti kot električni avtomobil, vdihniti novo življenje tej čudoviti obliki," pravi sogovornik, ki je za oddajo Avtomobilnost povedal še več o novem trendu starodobnih električnih vozilih.

Vabljeni k ogledu prispevka iz oddaje Avtomobilnost.