Volvo meni, da naj bi od okoli 75.000 avtomobilov, kolikor jih želijo prodati letno, le polovico kupile družine z odraščajočimi otroci, preostalo naj bi bili kupci, ki cenijo udoben in prostoren avtomobil. Foto: RTV SLO/Andrej Leban
Volvo meni, da naj bi od okoli 75.000 avtomobilov, kolikor jih želijo prodati letno, le polovico kupile družine z odraščajočimi otroci, preostalo naj bi bili kupci, ki cenijo udoben in prostoren avtomobil. Foto: RTV SLO/Andrej Leban

Svetlolasi inženirji s severa dobro vedo, da povpraševanje po luksuznih karavanih narašča, saj se vse več imetnikov limuzin zaveda uporabnosti, ki jo prinaša prtljažni prostor karavanov.

Tretja generacija modela V70, ki bo na voljo od avgusta, naj bi izpolnjevala zahteve po privlačni zunanjosti in uporabnosti, hkrati pa ostala zelo udoben in agilen avtomobil. Po videnem sodeč, je Volvo ponovno ustvaril vrhunski avtomobil, ki poka od napredne tehnologije in varnostnih elementov.

Avtomobil je zrasel tudi v merah, tako da je ugotovitev, da gre pravzaprav bolj za karavansko različico hišnega zastavonoše S80 kot pa manjšega S60, na mestu. To so za MMC potrdili tudi predstavniki Volva na premieri v Ženevi, ki niso zanikali govoric, da v tovarni resno razmišljajo o začasni upokojitvi modela S60, v katerega čevlje naj bi stopili avtomobili z nižjimi modelskimi oznakami.

Volvo v Ženevi
Istočasno kot V70 je bil predstavljen tudi na vsa štiri kolesa gnan in za vožnjo po stranpoteh prilagojen XC70 z AWD-pogonom, nekoliko višjim odmikom od tal ter dodatno zaščito podvozja in sijoče pločevine.

Varnost vedno na prvem mestu
O pasivni varnosti ne gre izgubljati besed - začne se pri skrbno izbranih visokokakovostnih materialih v ogrodju avtomobila, nadaljuje z večjo zračno zaveso druge generacije, dvokomornimi stranskimi blazinami, drugo generacijo WHIPS-a, mehkejšimi predeli, ki ublažijo posledice ob trkih s pešci …

Aktivno varnost sestavlja sistem za zgodnje opozarjanje pred trki, ki s senzorji nadzoruje razmere pred avtomobilom in voznika opozarja na nevarnost, hkrati pa prilagaja zavorni sistem, standarden je nadzor nad zdrsom koles DSTC, aktivno podvozje pa se po trdoti prilagaja glede na vožnjo. Elektronska parkirna zavora je standardna. Še ena volvova posebnost pa je opozarjanje na vozila, ki so se znašla v voznikovem mrtvem kotu.

A. L.

Tri barve notranjosti in 16 barv zunanjosti, dolg seznam dodatne opreme in še kaj omogočijo prilagoditev karavana po lastnem okusu. Foto: RTV SLO/Andrej Leban
V primerjavi s predhodnikom ima novinec čistejše in bolj atletske linije, v oči stopajo črni vratni stebrički, zadnje luči in zadek spominjajo na oblikovalske prijeme pri mlajšem bratcu C30. Foto: Volvo
Luči na zadku so, kot je za volva standard že desetletje in pol, pokončne. V njih se skrivajo LED-diode, luči pa se ob sunkovitem zaviranju večkrat hitro ugasnejo in prižgejo ter tako opozorijo voznike za avtomobilom na nevarnost. Foto: RTV SLO/Andrej Leban
Delovni prostor voznika je, tako kot je pri severnjakih navada, oblikovan zelo ergonomično in čisto. Lebdeča sredinska konzola in vrhunski audiosistem sta že dolgo zaščitni znak volva. Foto: RTV SLO/Andrej Leban
Majhen krogec pod ogledalom skriva senzor, ki zaznava vozila v mrtvem kotu, na to voznika opozori s prižigom lučke v notranjosti. Foto: RTV SLO/Andrej Leban
Na voljo je pet motorjev, dva bencinska šestvaljnika (3,0 T6, 210 kW; 3,2 I6, 175 kW), bencinski petvaljnik (2,5 T, 147) in dva dizla (D5, 136 kW; 2,4D, 120 kW). Pozneje jih bo na voljo še nekaj, med njimi tudi ekološko ozaveščeni flexifuel. Foto: RTV SLO/Andrej Leban
Pri vseh modelih sta na voljo tudi štirikolesni pogon AWD s hidravlično sklopko in šeststopenjski avtomatski menjalnik z možnostjo ročnega pretikanja. Pri motorju T6 je AWD standardna oprema. Foto: RTV SLO/Andrej Leban
Prtljažnik je mogoče prilagajati na številne načine, celo s podrtjem vseh sedežev razen voznikovega. Foto: Volvo
Hkrati z V70 je bil predstavljen tudi XC70, ki se enako rad kot po asfaltnih cestah vozi tudi po (ne preveč strmih) brezpotjih. Foto: RTV SLO/Andrej Leban