Ena od stvari, ki ji avtomobilski proizvajalci posvečajo veliko pozornosti, je sistem za kakovost zraka. V novem peugeotu 308 sistem nenehno nadzoruje kakovost zraka, ki vstopa v potniški prostor, in samodejno vklopi funkcijo recikliranja, kadar zazna onesnaženje. Kakovost zraka se prikazuje na sredinskem zaslonu na dotik. Foto: Peugeot
Ena od stvari, ki ji avtomobilski proizvajalci posvečajo veliko pozornosti, je sistem za kakovost zraka. V novem peugeotu 308 sistem nenehno nadzoruje kakovost zraka, ki vstopa v potniški prostor, in samodejno vklopi funkcijo recikliranja, kadar zazna onesnaženje. Kakovost zraka se prikazuje na sredinskem zaslonu na dotik. Foto: Peugeot

Pri Peugeotu je nova generacija modela 308 tehnološki zastavonoša. Francozi so z novo generacijo pokazali kar nekaj novih, naprednih tehnologij za to znamko. Ena od stvari, ki jo pogrešamo pri večini vozil na trgu, je sistem za čiščenje kamere. V dežju, snegu, med vožnjo po gozdnih poteh se kamera za pomoč pri vožnji zamaže in moramo jo fizično obrisati.

Pri francoskem proizvajalcu vozil so zato HD-kamero nadgradili s šobo za čiščenje leče. Na zadnji odbijač 308 so namestili šobo, do katere se dovaja tekočina za pranje stekel, ki z vzvratne kamere odstrani umazanijo. Med pranjem zadnjega stekla se samodejno očisti tudi leča kamere za vzvratno vožnjo.

Dolge luči zajemajo 20 LED-diod, katerih osvetlitev in moč se stalno prilagajata glede na zunanje razmere, ki jih zazna kamera na vrhu vetrobranskega stekla. Ko se vozilo približuje (bodisi iz nasprotne smeri ali od zadaj), se svetlobni segmenti dolgih luči zatemnijo in izklopijo na področju okoli zaznanega vozila, s tem pa ustvarijo senčni predor, tako da voznika svetloba ne zaslepi, okolica pa ostane močno osvetljena. Foto: MMC RTV SLO/Žiga Intihar/Peugeot
Dolge luči zajemajo 20 LED-diod, katerih osvetlitev in moč se stalno prilagajata glede na zunanje razmere, ki jih zazna kamera na vrhu vetrobranskega stekla. Ko se vozilo približuje (bodisi iz nasprotne smeri ali od zadaj), se svetlobni segmenti dolgih luči zatemnijo in izklopijo na področju okoli zaznanega vozila, s tem pa ustvarijo senčni predor, tako da voznika svetloba ne zaslepi, okolica pa ostane močno osvetljena. Foto: MMC RTV SLO/Žiga Intihar/Peugeot

Druga vozila senzorji zaznajo že na daleč

Napredek je bil narejen tudi na področju nadzora mrtvih kotov z dolgim dosegom. Novi sistem zazna približujoče se vozilo z ultrazvočnimi radarskimi merilniki z dolgim dosegom na razdalji do 75 metrov. Klasični sistemi zaznajo vozilo na razdalji 25 metrov. Na ta način sistem z utripajočo lučko v zunanjem ogledalu opozori voznika na približevanje avtomobila ali motorja z veliko hitrostjo v zadnjem mrtvem kotu. Zahvaljujoč razširjenemu dosegu, po potrebi pokriva oba vozna pasova.

Aplikacije za pametne telefone so postale obvezen del uporabe avtomobila. Ima jih že praktično vsaka avtomobilska znamka. Peugeotova uporabnikom med drugim omogoča daljinsko sprožiti ali sprogramirati gretje ali klimatiziranje. Foto: Peugeot
Aplikacije za pametne telefone so postale obvezen del uporabe avtomobila. Ima jih že praktično vsaka avtomobilska znamka. Peugeotova uporabnikom med drugim omogoča daljinsko sprožiti ali sprogramirati gretje ali klimatiziranje. Foto: Peugeot

Dodali pa so tudi opozorilnik na promet od zadaj. Ko voznik na primer zapelje vzvratno s parkirnega mesta, ga sistem z radarskimi merilniki, ki so nameščeni v odbijaču, opozori na druga vozila, kolesa ali pešce, ki se približujejo od zadaj. Sistem zazna vsako premikajočo se oviro na razdalji do 40 metrov, ki se približuje s hitrostjo do 10 km/h. Na zaslonu na dotik se prikaže opozorilo in sproži se zvočni signal.
V nižjem srednjem razredu se uveljavljajo tudi napredni matrični žarometi, kar pomeni, da vozite s stalno prižganimi dolgimi lučmi, s tem pa ne boste zaslepili drugih udeležencev v prometu.

Pogovor z avtomobilom

Pri Peugeotu posebej poudarjajo prilagoditev nekaterih stikal na instrumentni plošči lastnim potrebam. Digitalizacija je namreč pri nekaterih uporabnikih naletela na upor, saj so zasloni na dotik postali celo nevarni, ko mora voznik v menijih iskati določene funkcije. Vozilo ima lahko pod sredinskim zaslonom nameščenih pet stikal "i-toogles", ki jih lahko po želji nastavi za upravljanje najpogostejših funkcij, ki jih uporabljata voznik ali sovoznik, kot so bližnjice do posebnih nastavitev klimatske naprave, radijska postaja, priljubljeni telefonski stiki, navigacija do doma itd.

Vse bolj pa se v vozilih uveljavlja glasovno upravljanje. V novem 308 je tako z govorom mogoče dostopati do vseh funkcij za informacije in razvedrilo (telefonski klici, radio, glasba, navigacija itd.) in do klimatske naprave (nastavitev temperature itd.).