Ko nestrinjanje z ustreznostjo hitrostnih omejitev komentirajo vozniki z dobro razvito vestjo, potem je to treba vzeti resno in znova presoditi ustreznost ureditve. Foto: MMC RTV SLO/Avtomobilnost
Ko nestrinjanje z ustreznostjo hitrostnih omejitev komentirajo vozniki z dobro razvito vestjo, potem je to treba vzeti resno in znova presoditi ustreznost ureditve. Foto: MMC RTV SLO/Avtomobilnost

Ko smo imeli v mislih prispevek o aplikaciji Drajv, smo želeli pokazati vidik, kako uporabljati aplikacijo. Nato pa smo ugotovili, da so uporabniki aplikacije Drajv prevozili že več kot milijardo kilometrov.

Težav torej, kako uporabljati aplikacijo, ni, odprlo pa se je ogromno novo polje podatkov, ki so odlični za raziskovanje. Preden smo se spoprijeli s podatki, smo odgovorili na pogosta vprašanja rednih uporabnikov aplikacije Drajv. Manja Rajh se na primer sprašuje, kaj mora narediti, da bo njen rezultat 100, ne samo 98, čeprav je za status varnega voznika in popust dovolj že rezultat 90?

Katera hitrost je prava?

Manja pravi, da ji na merilniku hitrosti kaže hitrost 130 km/h, na aplikaciji Drajv pa 121 km/h. Sprašuje se, katera hitrost je prava? Boštjan Klop, ki je pri Zavarovalnici Triglav vodja razvoja aplikacije Drajv, razloži: "Avtomobilski merilnik hitrosti nekoliko zavaja, in to namenoma. Naša aplikacija pa prikazuje trenutno hitrost vožnje s pomočjo prejema signala GPS."

Do danes je več kot 90 tisoč uporabnikov vozniške aplikacije Drajv skupaj prevozilo že več kot milijardo kilometrov, s tem pa so zbirali tudi podatke, ki so jih v Zavarovalnici Triglav v korist ukrepov na področju varne vožnje podrobno analizirali. Foto: MMC RTV SLO/Avtomobilnost
Do danes je več kot 90 tisoč uporabnikov vozniške aplikacije Drajv skupaj prevozilo že več kot milijardo kilometrov, s tem pa so zbirali tudi podatke, ki so jih v Zavarovalnici Triglav v korist ukrepov na področju varne vožnje podrobno analizirali. Foto: MMC RTV SLO/Avtomobilnost

Varna Manja ima pomisleke tudi pri tem, da je omejitev hitrosti vidna včasih že 100 metrov vnaprej, čeprav pred tem ni več nobene hiše in po navadi pospeši malo pred oznako za konec naselja. Razlaga si, da tu izgubi tisti odstotek do popolne ocene na aplikaciji. Nima prav. Boštjan Kop ima drugačno razlago. "Pri zasnovi tega točkovanja voženj smo se takšnim situacijam želeli izogniti zaradi same življenjskosti oziroma neživljenjskosti, torej, kje je konec oziroma kje začetek naselja. Nekajsekundne prekoračitve hitrosti ne kaznujemo."

Uporabniki lahko prijavijo nejasnosti na cestah

Za te kratkotrajne prekoračitve seveda smemo reči "se zgodi". To je življenjsko, vsak voznik je že kdaj zagrešil kakšno manjšo napako. Celo naša vestna Manja ima v svoji zbirki vendarle tudi plačano kazen za prehitro vožnjo.

Letos so uporabniki aplikacije Drajv postali tudi motoristi. In že so pokazali potrebo po ukrepih. Foto: MMC RTV SLO/Avtomobilnost
Letos so uporabniki aplikacije Drajv postali tudi motoristi. In že so pokazali potrebo po ukrepih. Foto: MMC RTV SLO/Avtomobilnost

Aplikacija ima možnost tudi, da uporabniki prijavijo napačno omejitev hitrosti. To uporabniki redno izkoriščajo. "Vse primere skupaj s partnerji preverimo. In če ugotovimo, da gre za upravičeno spremembo omejitev hitrosti, to uredimo v podatkovni bazi. So pa tudi primeri, ko uporabniki napačno interpretirajo omejitev hitrosti. Tak je odsek v Ljubljani, od krožišča Tomačevo do Črnuč. Uporabniki zamenjujejo znak, ki označuje cesto, rezervirano za motorna vozila, z znakom za hitro cesto. Na hitri cesti je omejitev dejansko 110 km/h, v tem primeru pa je omejitev 90 km/h," pravi Klop.

Taka vožnja pokvari rezultat na aplikaciji. Za vožnjo, v kateri je bila prekoračena hitrost časovno v 90 odstotkih, je ta ocena lahko zelo slaba. Tudi manj kot 40 odstotkov.

Še več takih primerov smo izpostavili v videoreportaži iz oddaje Avtomobilnost. Vabljeni k ogledu. Drajv pa občasno ponuja tudi posebne izzive. Trenutno recimo poteka izziv za novo vinjeto, da pa so "drajverji" res tudi dinamični in strastni vozniki, smo pred nekaj leti spoznali v praksi. V družbi najuspešnejših slovenskih uporabnikov Drajva smo namreč driftali z mustangi. Več pa v spodnjem videoposnetku.