Mercedes čedalje več stavi na svoje motorje z oznako BlueTec. Foto: EPA
Mercedes čedalje več stavi na svoje motorje z oznako BlueTec. Foto: EPA
Mercedes E 320 BlueTec
Predstavitev mercedesa E 320 BlueTec na detroitskem avtosalonu leta 2006. Foto: EPA

Skoraj bi pozabili – ampak ta skoraj je precej velik – le malo dlje je trajalo, da zapišemo in povemo o avtomobilu nekaj več.

Vožnjo z mercedesom razreda E z oznako 300 in še napisom BLUETEC ne gre kar tako prezreti ali celo pozabiti – iz več razlogov. Da je primerek razreda E udobna in urejena limuzina, vemo že dolgo.

Do okolja prijazen motor s skoraj 200 grami CO2-ja na kilometer?
Turbodizelski 6-valjnik s 155 kW moči in 540 Nm navora odlično sede pod prednji pokrov, pomemben pa je tisti dodatek v oznaki bluetec, ki ga naredi drugačnega od 320 CDI in v zelenem smislu prijaznejšega. Z nekaterimi posegi in tehničnimi prilagoditvami v sistemih delovanja motorja so dosegli čistejši dizelski izpuh – lahko bi rekli, da so pravzaprav poskrbeli za bistveno zmanjšanje vseh drugih škodljivcev, razen neposredno za ogljikov dioksid, vendar pa je 300 bluetec pri gorivu nekoliko varčnejši, zato je tudi izpuhov CO2 manj kot 200 g/km (mimogrede, med našo vožnjo je bilo povprečje porabe le nekaj več kot 8,5 litra goriva na 100 prevoženih km). Še to: motor deluje zelo lahkotno in prepričljivo, zelo dobro se razumeta s 7-stopenjskim samodejnim menjalnikom, ki omogoča tudi sekvenčno pretikanje.

Nemška natančnost vidna tudi v potniški kabini
Tudi tega, da je notranjost natančno izdelana, ne bomo ponavljali. No, nekateri sopotniki so malce vihali nos, ko so v notranjosti limuzine opazovali kombinacijo rdeče-rjave s črno, ki morda res deluje nekoliko nenavadno, vendar pa nihče ni sprejel ponudbe, naj gre na avtobus, če ga motijo barve notranjosti. Z avtomobilom, ki stane več kot 72.000 eurov, se tudi sam ne vozim prav pogosto.

Verjamem tudi mnogim med vami, da bi z veseljem (če bi le bili zmožni), vozili tak do okoljuaprijaznejši avtomobil...