Od januarja 2021 morajo biti v odzivu na afere z goljufanjem pri izpustih novi osebni avtomobili in lahka dostavna vozila z motorji z notranjim zgorevanjem v EU-ju opremljeni s posebno OBFCM-napravo, ki spremlja porabo in prevožene kilometre, proizvajalci pa morajo te podatke zbirati na daljavo ali ob rednih servisih in vsako leto posredovati Evropski komisiji.
Aprila 2022 je komisija dobila prve podatke za leto 2021, ti pa so pokrivali le 10,6 odstotka vseh na novo registriranih osebnih avtomobilov v tem letu in zgolj en odstotek vseh novih lahkih dostavnih vozil. Za večino proizvajalcev je bilo to manj od pričakovanj, opozarjajo v Bruslju, zato napovedujejo ukrepe za bistveno izboljšanje tega monitoringa.
Kljub omejitvam zaradi razmeroma majhne količine podatkov, zaradi katerih relevantne analize za lahka dostavna vozila v tej fazi po navedbah komisije še niso mogoče, meritve za osebne avtomobile porabnikom dajejo nekaj koristnih informacij.
WLTP-testi niso realni
Osnovno sporočilo je, da so realni izpusti in realna poraba občutno višji od uradno navedenih vrednosti, pridobljenih z mednarodno standardiziranimi WLTP-testiranji.
Povprečen razkorak med realnimi vrednostmi izpustov, pridobljenimi z omenjenimi napravami OBFCM, in uradnimi vrednostmi WLTP je v letu 2021 za avtomobile z bencinskimi motorji znašal 23,7 odstotka, za avtomobile z dizelskimi motorji pa 18,1 odstotka. V povprečju za oba tipa motorjev z notranjim zgorevanjem je bil razkorak 21,2-odstoten.
Precej večja od tiste, navedene v tehničnih specifikacijah, je bila tudi realna poraba goriva. Za bencinske motorje je dosegala 7,89 litra na 100 kilometrov, po WLTP-testih pa je bila navedena pri 6,38 litra. Pri dizlih je bila izmerjena realna poraba pri 6,88 litra, WLTP-poraba pa je v povprečju dosegla 5,82 litra na 100 kilometrov. V povprečju za oba tipa motorjev je bila realna poraba pri 7,44 litra, tista na WLTP-testih pa 6,13 litra.
Največje odstopanje med uradno navedenimi in realnimi vrednostmi pa so pri Evropski komisiji izmerili pri priključnih hibridih. V povprečju je razlika pri izpustih znašala 252 odstotkov, in sicer 312 odstotkov pri kombinacijah električnega in dizelskega pogona ter 238 odstotkov pri kombinacijah električnega in bencinskega pogona.
Pri porabi goriva je skupna povprečna razlika med realnimi in WLTP-vrednostmi znašala več kot štiri litre. Realna je bila tako pri 5,94 litra goriva na 100 kilometrov, WLTP pa le 1,69 litra. Približno enak razkorak je bil pri obeh tipih priključnih hibridov.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje