Vodik - energent prihodnosti? Foto: BMW
Vodik - energent prihodnosti? Foto: BMW
BMW 7 hydrogene
Črpalke z vodikom so tudi v zahodni Evropi še zelo redke. Foto: BMW

V resnici gre za predelano serijo 7, ki se na zunaj od običajnega modela razlikuje le po nekoliko spremenjenih zadnjih odbijačih.

Avtomobil poganja predelani dvanajstvaljni šestlitrski motor, znan iz modela 760i, ki ga lahko poganja tako vodik kot tudi bencin. Velik bencinski rezervoar je nameč še vedno zelo potreben, saj gospodarska stran uporabe vodika še šepa.

Z osmimi kilogrami utekočinjenega plina, kolikor je velik dodatni rezervoar, lahko voznik prevozi le okoli 200 kilometrov, nato pa mora voznik s posebnim gumbom na volanskem obroču preiti na bencinsko delovanje. Ob trenutno še zelo redkih bencinskih črpalkah, ki ponujajo tudi vodik, motor večino časa še vedno deluje na bencin.

Elektronika ne dovoli razgrajanja
Tudi zmogljivosti vodikovega BMW-ja ne bodo navdušili voznikov, ki se radi peljejo hitro. V 12 proizvede do 194 kW (260 KM), od 0 do 100 km/h pa avtomobil potrebuje 9,5 sekunde. Pri tem je vseeno, ali avtomobil trenutno poganja bencin, saj elektronika ne dopušča višje moči.

Kako draga bo proizvodnja vodika?
Množična uporaba vodika v avtomobilski industriji bo nekoč nedvomno močno prispevala k varovanju okolja, čeprav se že danes uporablja vprašanje, kako bo mogoče proizvajati velike količine vodika na naravi prijazen način. Kljub temu pa je BMW-jeva vodikova sedmica poleg že predstavljene vodikove mazde RX-8 velik korak naprej v proizvodnji zelenih vozil, ki so povrh vsega tudi zelo udobna.