Stellantis, pod katerega okrilje spadajo znamke Peugeot, Citroen, Opel, Fiat, Chrysler in Jeep, je prejšnji mesec znižal napoved poslovanja, to pa pripisal težavam na severnoameriškem trgu in nasploh težkim razmeram v avtomobilskem sektorju. Foto: EPA
Stellantis, pod katerega okrilje spadajo znamke Peugeot, Citroen, Opel, Fiat, Chrysler in Jeep, je prejšnji mesec znižal napoved poslovanja, to pa pripisal težavam na severnoameriškem trgu in nasploh težkim razmeram v avtomobilskem sektorju. Foto: EPA

Carlos Tavares, ki šteje 68 let, želi svoj redni mandat skleniti do začetka leta 2026. Naslednika še nima. Portugalec ni bil le gonilna sila pri ustanovitvi skupine Stellantis, ampak je v zadnjih letih dosegel tudi finančne uspehe. Zdaj je prvič komentiral svoj odhod. "Ni mi žal," je dejal novinarjem ob robu avtomobilskega salona v Parizu. "PSA in Opel smo postavili nazaj na noge, hkrati pa smo uspešno integrirali Fiat."

Stellantis je bil lani uspešen, letos pa se ubada s težavami. Prodaja je močno upadla predvsem na ameriškem trgu. To je problematično, ker podjetje zasluži bistveno več denarja s poltovornjaki in športnimi terenci znamk Chrysler, Dodge in RAM kot z majhnimi avtomobili v Evropi. Skupina je morala znižati napoved za tekoče leto. Občutno prestrukturiranje uprave naj bi izboljšalo stanje. Tavares je še napovedal, da želi pred odhodom osebno poskrbeti za pospešitev poslovanja v Severni Ameriki.

Tavares bo na čelu Stellantisa do začetka leta 2026, ko se bo upokojil. Njegovega naslednika v skupini še iščejo. Foto: MMC RTVSLO
Tavares bo na čelu Stellantisa do začetka leta 2026, ko se bo upokojil. Njegovega naslednika v skupini še iščejo. Foto: MMC RTVSLO

Zaprtje ali predaja tovarn Kitajcem

Na avtomobilskem salonu v Parizu pa je ob vse močnejši kitajski konkurenci opozoril tudi na možnosti zaprtja tovarn. "Če si kitajski proizvajalci v Evropi zagotovijo 10-odstotni delež, to pomeni 1,5 milijona avtomobilov. Toliko pa jih pri nas sestavi sedem tovarn," je izpostavil za francoski gospodarski časopis Les Échos.

Kot je opozoril, bodo morali evropski proizvajalci ob takem tempu kitajske konkurence zapreti tovarne ali pa jih predati Kitajcem. Dodal je, da bodo kitajski proizvajalci dodatne evropske carine obšli z vlaganjem v tovarne v Evropi. "Ko se bo to zgodilo, nas zapiranje tovarn zaradi presežkov ne sme presenetiti," je še dejal.